måndag 26 september 2016

Jag ger upp...


Jag tänker inte läsa ut Warrior Witch. Jag känner inget inför den. Läsningen blev inte kul.

När jag satte mig för att läsa för en stund sedan och redan efter tre meningar kände "NEJ JAG VILL INTE" så fick det vara nog. Jag skummade igenom resten av boken (hade kommit ungefär halvvägs) och fick lite glimtar. Men jag brydde mig inte om det som hände. Jag bryr mig fortfarande inte. Det enda jag känner är en tomhet som bara grundar sig i att jag aldrig har lagt ner en bok på det viset förut. Och det känns underligt. Som om jag bryter en av mina egna oskrivna lagar.

Det som suger i kråksången är att jag har avgudat de två tidigare böcker i denna serie. Jag har haft så mycket feels och jag har sett fram emot Warrior Witch så mycket. Och så blev det såhär...

Brukar ni ge upp på böcker? Har ni läst något som ni förväntade er att älska men blev grymt besviken på?

Stötta mig i denna kris please.

1 kommentar:

  1. Jag ger ibland upp på böcker. Oftast tänker jag att jag ska återkomma till dem någon gång, men så blir det aldrig av. Så efter att inte ha plockat upp dem igen på ett par år, brukar jag acceptera att jag inte kommer läsa ut boken, haha.

    SvaraRadera