söndag 15 november 2015

Kanske inte helt oväntat

Har ni hört talas om folkis-bubblan? Det är den där speciella atmosfären som uppstår på en folkhögskola med internat och går ut på att det känns som att ingenting annat existerar utanför områdets gränser.

I denna bubbla lever jag nu. (Och har det underbart bra, tackar som frågar.) Jag var lite förberedd på den totala hängivelsen som ett folkisliv skulle innebära, men inte tillräckligt mycket för att kunna förutse hur lite jag skulle ha tid att läsa och blogga.

Grejen är inte att jag inte har tid. Grejen är att jag måste prioritera och bloggen är inte högst upp på listan. Jag är inte totalt avskärmad från internet och sociala medier, jag följer med och tittar men jag har inte sinnesnärvaro nog att delta. (Appropå det - HEJA ALLA SOM KÖR NANOWRIMO!!!)

Jag har absolut inte planer på att avveckla min kära bokblogg. Definitivt inte. Men jag vill att ni ska veta att det inte kommer bli några regelbundna uppdateringar på ett tag. Kanske inte förrän till sommaren, då mitt skrivarår är till ända. Just nu ligger allt mitt fokus på att leva som skrivande människa och ta in studentkorridorskänslan.

Hoppas ni har det bra allihop, vad ni än gör och var ni är befinner er! Kram <3

(en mystisk bild jag tog när jag gick hem från frukosten
en morgon i mitten av oktober)

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att det blir mindre på bloggen, men jag har levt i en folkisbubbla, så förstår precis känslan! Tycker du gör rätt i att fokuserat i häret och nuet. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. Jahadå, visst känner man igen folkisbubblan. Helt förståeligt! Min blogg var också rätt död under mitt skrivarår. Du kommer tillbaka, lovar! Ha det bra tills dess och njut fullt ut av den där unika bubblan, för till skillnad från bloggen kommer den inte igen ;)

    SvaraRadera