torsdag 1 oktober 2015

Sammanfattningen: September

September 2015

  1. Hidden Huntress av Danielle L. Jensen
  2. All I Know Now av Carrie Hope Fletcher
  3. Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
  4. Sudden death av Tom Malmquist (för skrivarlinjen)
  5. Vitsvit av Athena Farrokhzad (för skrivarlinjen)
  6. House of Many Ways av Diana Wynne Jones
  7. Giljotin av Bruno K. Öijer

Den bästa boken
Finnikin in my heart.


Den största besvikelsen
Med tungt hjärta får jag lov att säga House of Many Ways.


Allmänt
Jag är så imponerad av mig själv! Det här är det mesta jag har läst på hur länge som helst! Det är min nuvarande miljö som inspirerar mig till detta - mycket vill ha mer.

Var god observera att jag har läst tre stycken diktsamlingar. Jag har aldrig läst poesi förut och det är väldigt spännande att bege sig in i den världen. 

Inför nästa månad
Fortsätta som jag gör du (flashback till alla utvecklingssamtal på mellan- och högstadiet).

Skrivande
Jag har skickat Bok#1 till Aline! Woho! Yeay me!

Annars är det ganska lite personligt skrivande, det blir ju väldigt mycket i skolan... Men jag går typ runt och känner mig konstant inspirerad och det är väldigt trevligt. Och jag är så peppad inför NaNoWriMo i november! Jag sparar mig liksom dit.

3 kommentarer:

  1. Också superpeppad för NaNoWriMo! :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Förstår dig helt och hållet! Jag föredrar också att äga de böcker jag läser, men jag gillar inte riktigt när det blir så mycket att man inte vet vart man ska göra av allt. När böckerna liksom blir ett problem istället. Men annars älskar jag mina böcker <3

    SvaraRadera
  3. Melina Marchettas bok är jag nyfiken på.

    SvaraRadera