onsdag 2 september 2015

Sammanfattning: Juni, juli augusti

Här kommer böckerna jag läste under sommaren! Jag kommer att klumpa ihop allting och göra samma kategorier bara det att det är tre månaders böcker som ligger i potten.

Juni 2015

  1. Castle in the Air av Diana Wynne Jones
  2. Hundra omistliga ting av Lucy Dillon
  3. Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockheart
  4. Vi måste sluta ses på det här sättet av Bjärbo & Lindbäck

Juli 2015

Inga! Så kan det gå om man håller på och packar inför folkhögskola och redigerar bok för att hinna bli klar innan man flyttar till nämna folkhögskola.

Augusti 2015
  1. Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K Rowling
  2. Den stora spökräddningen av Eva Ibbotson
  3. Gracie av Veronika Malmgren (för skrivarlinjen på folkhögskolan)

Den bästa boken
Det måste nog bli Vi måste sluta ses på det här sättet. Jag älskar språket och karaktärerna. Den var extremt mysig. (Hedersomnämnande får Castle in the Air.)


Den största besvikelsen
Den stora spökräddningen. Jag hade hoppats på en ny Häxtävlingen men så blev det inte...


Allmänt
Ja, man kan ju säga att sommarens läsning inte varit den mest produktiva. Men ärligt talat har jag inte saknat den, jag har haft så himla mycket annat att göra. Nu känner jag mig redo att börja läsa igen!

Inför nästa månad
Jag har hållit på med Hidden Huntress sedan innan New York (dvs. ungefär två månader) och det är min enda önskan att läsa klart den. Har nästan kommit halvvägs... 


Skrivande
Senast jag uppdaterade er på mitt skrivande hade jag kommit halvvägs i redigeringen av det fysiska exemplaret av Bok#1. Under sommaren har jag inte bara gjort klart den redigeringen utan också fört in alla ändringar i datorn! 

Nästa steg nu är att se över dokumentet en sista gång innan jag skickar hela filen till min syster... Vi får se om jag hinner och känner mod nog att göra det nu i september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar