tisdag 7 juli 2015

Tagg: The Social Media Book Tag

När jag stalkade Annas arkiv för att leta efter svaren till hennes födelsedagstävling hittade jag en tagg som jag helt glömt bort! I augusti förra året taggade hon mig att besvara några frågor om böcker som är inspirerade av sociala medier. Bättre sent än aldrig (eller något sådant)!

1. Twitter - En kort favoritbok.
Jag kallar alla böcker under 300 sidor för korta och ärligt talat läser jag inte så många sådana... Men Berättelser från yttre förorten har bara drygt 100 sidor och den är fantastisk.


2. Facebook - En bok alla andra fick dig att läsa.
The Perks of Being a Wallflower. Och det blev inte så himla lyckat...


3. Tumblr - En bok du läste innan den var populär.
Jag tycker att jag var relativt snabb med att läsa Fangirl. HÄR är recensionen jag skrev på den, från juni 2014.


4. Myspace - En bok du inte kommer ihåg om du tyckte om eller inte.
En elefant glömmer aldrig.

5. Instagam - En bok som är så fin att du vill instagramma den.
För tillfället är det nog All I Know Now. Jag kan liksom inte komma över hur fin den är och att den är skriven och illustrerad av en av mina favoritpersoner på Youtube.



6. YouTube - En bok du önskar skulle bli gjord till en film.
The Selection skulle göra sig underbart bra som film (eller helst tv-serie) om de gjorde den feministiskt medveten.


7. Goodreads - En bok du rekommenderar till alla.
Monstrets dotter. För det är min favoritbok.


Tack för taggen Anna! Om det är någon annan som inte blev taggad förra omgången eller bara vill uppdatera sina svar, feel free!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar