tisdag 21 juli 2015

Mina hörn av internet

Jag hatar uttrycket "sociala medier". Det är alldeles för sterilt och verkar bara användas av medelålders personer i nedlåtande artiklar som inte använder nämnda medier själva.

Att vara en ung person idag innebär att ta del av massor med nätverk. Det är en naturlig del av vår interaktion med världen och varandra och jag tycker INTE att det är något fel med det. Jag tycker att det är roligt. Jag tycker det är spännande att höra talas om saker och förstå saker.

Internet är en stor oformlig, wibbly-wobbly klump som kan vara svår att ta sig in i men jag har hittat mina hörn av internet. De består av inspirerande, smarta, entusiastiska nördar som pratar om böcker, tv-serier, feminism, glitter, egenupplevda pinsamheter och samhällsfrågor och jag är så himla glad att jag hittat hit. Jag känner mig extremt hemma här.

Så, för att hylla internet och alla dess fröjder kommer här en lista på de ställen jag befinner mig på i cyberspace. Hoppas vi ses där!

Twitter
Om du vill höra mig fangirla över saker så är detta rätta stället.


Youtube
Här gör jag videos om bland annat böcker, tv-serier, att skriva, anime och kor.


Instagram
Allt anmärkningsvärt som inte hamnar på de ovanstående två hamnar här.


Goodreads
Ibland uppdaterar jag inte min "Sitter böjd över just nu"-bild på länge, så om man vill veta säkert vad det är jag håller på och läser just nu är det här man ska kolla.



Quiz Up
Kom och utmana mig i kunskaper om Doctor Who eller Young-Adult Fiction, I dare ya!

1 kommentar:

  1. Haha håller helt med! Internet är rätt så otroligt x)

    SvaraRadera