söndag 26 juli 2015

Kloka ord från unga kvinnor

Jag vet inte riktigt när jag först hörde talas om RookieMag (det var innan jag visste att rookie betydde nybörjare så det måste ha varit ett tag sedan) men nu har jag återigen fått upp ögonen för fenomenet. Det är en hemsida med massor med artiklar, intervjuer, bildserier, krönikor, tutorials och tips som är både humoristiska, upplyftande och väldigt inkännande.

Jag hade lite svårt att förstå upplägget på hemsidan först men mitt tips till er är att bara klicka er runt lite grand på rubriker ni tycker verkar intressanta. Här är tre artiklar som jag älskar för att ge er ett litet smakprov på vad man kan finna:

In My Diary - "Writing down all the parts of myself I’ve deemed unfit for public consumption, or even the ears of my close friends, makes them feel more valid."

Källa: http://www.rookiemag.com/2014/12/in-my-diary/

On "Putting Yourself Out There" - "It’s not silly or self-centered to showcase what you create to a broader audience than just yourself: A world in which artists or writers shared nothing for fear of seeming vain would be a brutally boring world to live in."

Källa: http://www.rookiemag.com/2015/07/on-putting-yourself-out-there/

How to Be Alone - "The first step to being happy alone is to realize that you’re a cool person to hang out with, and that the things you like to do are fun because they’re fun for you."

Källa: http://www.rookiemag.com/2014/04/how-to-be-alone/

Förresten så finns det böcker också! Vad jag förstår har man gjort böcker av innehållet på hemsidan. Jag känner mig lite sugen på att köpa Yearbook One. Den känns väldigt inspirerande!



1 kommentar:

  1. Ville bara säga att jag, direkt efter att ha läst det här inlägget, fastnade på Rookiemag i flera timmar... whoops!

    SvaraRadera