onsdag 8 juli 2015

HP4 Read-A-Long, vecka 1

Jag är för tillfället på sida 109, vilket motsvarar kapitel 8 i min utgåva. Första veckans mål var ju att ta sig till kapitel 9 så jag tänker läsa sista kapitlet ikväll.

Vad tycker jag hittills? Jo, det är väldigt trivsamt. Mitt senaste möte med HP-böckerna var ju att jag läste Fången från Azkaban någon gång i vintras och då tyckte jag att det var riktigt segt mot slutet. Jag var rädd att det skulle bli så nu med Flammande bägaren men så är alltså inte fallet!

Det är en incident nu i början som innefattar Dudley, tvillingarna Weasley och en kola. Den finns inte i filmerna och därför hade jag i princip glömt bort den. Att komma till den delen var därför mycket, mycket intressant och det fick mig att inse hur mycket man tappar genom att enbart ta in historien via filmerna. Jag ser fram emot att återupptäcka alla sådana saker.


Någon annan än jag som läser HP nu i tiderna? Vilken är er favoritbok?

1 kommentar:

  1. Läste ut första boken tidigare i våras (har läst den otaligt många gånger sedan den kom ut) och den är dessutom min favorit i serien. Det var den som sög in mig i HP-världen och fantasy i allmänhet.

    SvaraRadera