lördag 13 juni 2015

Welcome to New York

På onsdag ska jag och resten av familjen ta oss över Atlanten för första gången. Destination: New York!


Vi ska spendera två veckor där och här är en liten lista på saker vi planerar att göra:
  • Besöka The Strand
  • Äta en massa rolig mat i Chinatown
  • Åka upp i Empire State Building
  • Äta hamburgare och milkshake på ett diner
  • Vandra omkring och känna atmosfären
  • Promenera i Central Park
Har ni varit där någon gång? Vi ska göra allt stereotypiskt och det vore kul med lite insider-tips!

3 kommentarer:

  1. Haha jag är i New York just nu! Första gången så har därför inga tips, men hoppas att ni har det supertrevligt!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt!!!! Hoppas ni får en jätte bra resa! Jag var där i några dagar när jag var typ tolv år, och minns verkligen ingenting, så kan tyvärr inte ge några tips på saker att göra, haha ;)

    SvaraRadera
  3. Är du seriös?! Var precis i NYC (12-16 juni)! Har varit i SF och är nu i LA! Tycker definitivt att du ska satsa på 911 memorial, det är typ det bästa museet jag har varit på! Ska nämnas att jag varit på många museum! Inträffar en solig dag kan ni alltid köpa med er lunch till Bryant Park, mycket mysigt! Sedan rekommenderas New York-pass, ett kort som du köper och sedan får du gå före i kön på massa grejer och får massa biljetter gratis! Bara några få tips! Vill verkligen höra vad du tycker om staden sen!

    SvaraRadera