onsdag 17 juni 2015

HP4 Read-a-long!

Juni ska jag och Anna ägna åt läsa Harry Potter and the Goblet of Fire! Och ni får gärna hänga med om ni har lust!


Det råkade bli så att vår omläsning av serien sammanföll och då bestämde vi oss helt enkelt för att göra gemensam sak av det. Nu är det alltså dags för fjärde delen i serien (aka min favorit).


1 juli - Start!
8 juli - Kapitel 9
15 juli - Kapitel 18
22 juli - Kapitel 27
29 juli - Kapitel 35
31 juli - Slut!

Jag planerar att göra ett inlägg om detta per vecka, en liten uppdatering och vad jag anser om utvecklingen hittills. Som sagt är alla som har lust för lite HP-nostalgi hänga på!

(Det är den här utgåvan jag tänker läsa från.)

PS. När ni läser det här är jag i New York!!! Jag kommer hem precis i tid till read-a-longens, så oroa er inte.

3 kommentarer:

  1. Å, jag är på omläsning av nummer 3, hinner tyvärr inte läsa den innan ni drar igång med fyran, hade varit roligt annars! :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Taack, Beate! :D Jag har verkligen börjat komma in i jobbet nu, men jag är typ fortfarande lika trött^^ Idag är typ första gången som jag ens har orkat svara på kommentarer, och då är det bara att ta tag i det^^ Okej, det var lite av en lögn, för vi vet alla att jag är ganska bra på att prokrastinera också^^

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har/har haft det fett i USA!
    Read-alongs är verkligen ett underskattat nöje! Jag läste om HP-serien rätt nyligen, så blir ingen medläsning för mig denna gång... Har dock haft Den flammande bägaren på ljudbok, så kan den nästan utantill. Så kanske slänger in lite kommentarer här och där ändå - vi får se.

    SvaraRadera