söndag 31 maj 2015

Sammanfattning: Maj

Först bara, tack så jättemycket för alla gratulationer på förra inlägget! Det gör mig så otroligt glad, jag ser alltid fram emot att få berätta sådana här roliga saker för er. Och jag kommer definitivt dokumentera min vistelse på folkhögskolan och kanske dela mig med av lite texter också...? Vem vet. Tack igen <3

Maj 2015

  1. Nyckeln av Bergmark Elfgren & Strandberg (ljudbok)
  2. Född fenomenal av Josephine Bornebusch (ljudbok)
  3. Att skriva av Stephen King
  4. Girl Online av Zoe Sugg och Siobhan Curham
  5. Gone Girl av Gillian Flynn (ljubok)
  6. Outtalat av Sarah Rees Brennan (ljudbok)

De bästa böckerna
Både Gone Girl och Nyckeln var mind blowing.


De största besvikelserna
Outtalat var faktiskt lite fruktansvärd som ljudbok (jag borde ha vetat bättre) och Girl Online var helt enkelt inte så bra som jag hoppats...


Allmänt
Har ni lagt märke till hur många av dem som är ljudböcker?! Antalet böcker jag hinner på en månad blir signifikant fler när jag är i ljudbokstider. Som tur är har jag ett jobb som jag kan lyssna på böcker medan jag utför (inte biblioteket) så det hjälper också. Det kan bli väldigt bra med ljudböcker (läs: Gone Girl och Nyckeln) eller så kan det bli väldigt fel (läs: Outtalat). Det har varit en väldigt varierad månad och det är jag mycket nöjd med.

Inför nästa månad
Juni är månaden som jag kommer köpa All I Know Now och läsa den. Så är det bara. Annars har jag inget planerat.

Skrivande
Ungefär en vecka in i maj skrev jag ju ut mina manus och har börjat jobba på Bok#1. Det är en helt annan process än att redigera på datorn. Det går mycket långsammare och dessutom kan jag bli lite frustrerad när jag vill flytta om stycken. Men jag ska inte bli nedslagen, varenda liten anmärkning gör boken bättre och jag vill ju verkligen göra den till den bästa berättelsen jag kan!

Såhär långt har jag kommit, det vill säga ungefär en tredjedel.


Hur har maj varit för er?

2 kommentarer:

  1. Å, visst är det härligt att få skriva ut manuset och få börja peta i det? Det längtar jag efter. Samtidigt kan det ju vara väldigt frustrerande. Men härligt ändå. Att veta att en är på väg någonstans. :)

    SvaraRadera
  2. Gone girl och nyckeln är så otroligt bra. Outtalat blev blev inte heller jag så hemskt imponerad av.

    SvaraRadera