fredag 1 maj 2015

Sammanfattning: April

April 2015

  1. Mortal Heart av Robin LaFevers
  2. Grabben i kuvösen bredvid av Jonas Helgesson
  3. Te: En handbok av Roland Eriksson
  4. A Thousand Pieces of You av Claudia Gray
  5. Eld av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
  6. Berättelser från Engelsfors

Den bästa boken
Jag hade inte förväntat mig att bli så tagen av Eld (eftersom jag inte var så förtjust i Cirkeln) men jag hade fel. Jag hade väldigt fel.


Den största besvikelsen
Eftersom Eld var så fantastiskt hade jag ju höga förhoppningar på detta seriealbum, men ja... Som ni förstår eftersom jag satt den under den här kategorin blev jag väldigt besviken. Jag tyckte berättelserna var väldigt intetsägande och ibland var tecknarstilen till och med ful. Tyvärr...


Finast framsida
Har ni någonsin skådat något så vackert?! Jag kan till och med berätta att det är en mycket bra representation av innehållet, inte bara något snyggt som en omslagsdesigner hittat på. Många pluspoäng!


Allmänt
Så nöjd! Är lite minibesviken på Mortal Heart men det var fortfarande väldigt, väldigt bra (om än inte lika bra som Grave Mercy och Dark Triumph). Te-handboken var fruktansvärd men där fanns det inga stora förhoppningar från min sida. Den stora grejen denna månad är ju Eld, som jag lyssnade på som ljudbok och om ni inte redan vet det så kan jag berätta att uppläsaren är fantastisk! Om ni känner er rädda för att fortsätta serien eller att boken är för tjock, prova ljudboken. 

Inför nästa månad
Jag håller på och lyssnar på Nyckeln nu, yes I am. Och den är extremt bra men också väldigt intensiv (kanske eftersom jag spenderar typ 8 timmar om dagen med att lyssna). Annars har jag en bokbeställning på väg som borde komma fram på måndag (damn you långhelg!) och det ska bli så himla kul att botanisera bland de nya böckerna!

Skrivande
Jag har redigerat ungefär 75 % av bok två i min lilla trilogi. Efter det tänker jag jobba mer med första delen och mest fokusera på kapitelindelning eftersom den för tillfället bara är skriven i fyra stora sjok. Sedan är min plan att skriva ut både bok 1 och bok 2 och få jobba med dem i sitt fysiska format!

Detta känns sjukt spännande och motiverande eftersom jag faktiskt aldrig har redigerat med papper och rödpenna förut. Det ska bli kul att se hur det går!

2 kommentarer:

  1. Härlig läsmånad du har haft! Speciellt A Thousand Pieces of You är jag intresserad av. :) Funderar på att beställa den nu under maj. :D

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser alltid så himla inspo ut att se folk med manusbunt och rödpenna! Skulle vilja prova det någon gång men är mer i skrivskede än redigering just nu, så det får nog vänta :)

    SvaraRadera