onsdag 13 maj 2015

Liebster Award 3.0

Jag blev taggad av Johanna (tack så mycket!) och eftersom jag är en sucker för att svara på frågor kunde jag inte mostå... Here we go för tredje gången!

HÄR och HÄR kan ni hitta mina två tidigare Liebster Award-svar om ni är nyfikna.

Regler
- Länka tillbaka till personen som nominerade dig.
- Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig.
- Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare.
- Göra 11 frågor till dem som du nominerar.
- Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar.

Johannas frågor:

1. Vilken bok läser du just nu?
Att skriva av Stephen King. Den är bra. Jag blir 50% motiverad, 30% inspirerad och 20 % irriterad för att han har mage att säga till mig hur jag ska skriva. Men det är en del av grejen, så det gör inget.

2. I vilken skönlitterär/film-värld skulle du vilja leva, och varför?
Att få leva i Jane Austens tid vore inte tråkigt. Jag tycker den tidsperioden är väldigt romantisk, om man ser till aristokraten. Sociala förhållanden i allmänhet och hygien och sådant var ju dock inte så bra... Så därför väljer jag landet Dells från Monstrets dotter för det är min favoritbok.

3. Ditt favoritcitat och från vilken bok/film?
GAH jag är ju så himla dålig på att komma ihåg sådana här saker. Men det finns ett citat som jag kan helt utantill, så det måste väl bli det:

It is a truth universally acknowledged, that a single man in possesion of a good fortune,
must be in want of a wife.

4. Favorit sidekick? Varför?
Raffin från Tankeläsaren! Han och Katsa har så himla rolig dialog.

5. Te eller kaffe? Morgon- eller nattmänniska?
Te! Jag dricker minst en liter om dagen. Minst. Natt! Jag älskar att vara uppe sent när alla andra har gått och lagt sig.

6. Om du hade en animagus, vilket djur skulle det vara då och varför?
En elefant. Jag vet att det inte är det smidigaste djuret, men jag kan inte förneka sanningen.

Titta så söta! <3

7. Du ska flytta och får bara ta med dig TRE böcker, vilka väljer du?
Det här skiftar ju men om jag ska ta de först tre som jag kommer på precis just i denna sekund så blir det Girl Online av Zoe Sugg, Vicious av V.E. Schwab och Drömgångare av Samantha Shannon.

8. Vilken bok har du läst flest gånger?
De utvalda-serien av Kristin Cashore har jag läst tre gånger var, tror jag. Annars Lejoninnans sång-serien av Tamora Pierce.

9. Vad gör du just nu? Pluggar/jobbar? Vad ser annorlunda ut om 10 år?
Just nu jobbar jag som timvikarie på biblioteket men i höst kommer jag (förhoppningsvis) att börja på en folkhögskola. Om tio år jobbar jag som bibliotekarie i en medelstor stad med någon slags inriktning mot sociala medier och marknadsföring.

10. Favorit stand-alone?
Fangirl av Rainbow Rowell.


11. Om du flyttade ihop med EN huvudkaraktär, vem skulle det vara? Varför?
Får jag säga mina egna karaktärer från Bok#1 och Bok#2...? Det finns liksom en anledning till varför jag skriver om dem. Men det vore jättecoolt att få flytta in i 300 Fox Way och bo tillsammans med Blue och hennes synska släktingar från The Raven Cycle också.


Puh... Det här tror jag får bli sista Liebster Award för mig (om det inte är någon mer som taggar mig, man vet ju aldrig). Tack igen Johanna! Och om ni vill bli taggade taggar jag er, mina frågor finns i mitt första Liebster-inlägg.

1 kommentar:

  1. Jane Austens litterära världar är ju helt fantastiska - älskar den tidsepoken så det hade varit riktig häftigt att bo i England då! :D Och håller fullständigt med om The Raven Cycles, har iof bara läst bok 1 och 2, serien är så himla bra! Gillar hur karaktärerna porträtteras!

    SvaraRadera