onsdag 27 maj 2015

JAG HAR KOMMIT IN!!!


Igår fick jag ett brev med ett besked jag väntat på i tre och en halv månad OCH JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD!!! Och stolt. Och nervös. Och taggad. Och allt däremellan.

Jag har alltså blivit antagen till Wiks folkhögskola som ligger en bit utanför Uppsala. Där ska jag spendera ett år med att bo på internatet och lära mig mer om skrivande. Det är helt sjukt stort. Jag har fortfarande svårt att förstå.

Redan för mer än ett år sedan hade jag siktet inställt på Wik så jag och min kära mor åkte på en liten nätt utflykt dit för att se hur det såg ut. Jag blev såklart förälskad på en gång. Det som är allra mest anmärkningsvärt med Wik-området är att DET FINNS ETT SLOTT PÅ ÄGORNA. Kan ni fatta?!


Terminsstarten är i slutet på augusti så jag har hela sommaren på mig att packa, göra listor, ringa till försäkringsbolaget och freaka ur och hinna lugna ner mig igen. Det känns bara så otroligt himla skönt att ÄNTLIGEN ha fått ett besked. Och att det dessutom var ett positivt besked.

Mina kära föräldrar firade mig med en liten tårta. W för Wik.


Ni kommer få höra MYCKET mer om det här i framtiden, jag har stora visioner för hur mycket och hur intressant jag ska kunna blogga under året. Idag ville jag bara tala om för er att det är det här jag ska göra nästa år.

Vad ska ni göra i höst?

19 kommentarer:

  1. STORT STORT GRATTIS!! SÅ GLAD FÖR DIN SKULL! :D

    SvaraRadera
  2. Nej vad roligt! Och spännande! Blir så där bra-avundsjuk, längtar efter att få höra hur det är. Jag bor ju en bit utanför Uppsala jag med (fast på andra sidan sjön Wik ligger vid, men vi kanske kan träffas någon gång? haha!) så jag har alltid varit nyfiken på hur det är. Det och Biskops-Arnö, förstås ;)

    Och internat... *insert drömmande suck*
    Hoppas du får ett jätteroligt år, grattis!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis!!! Vad kul! Du måste berätta om hur utbildningen är sen när du har börjat där!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅHHH VA KUUL!!! GRATTIS FINA FINA DUUU!!! <3<3

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul! Grattis!! :D

    SvaraRadera
  6. Grattis! Sökte också en skrivarlinje i år, men kom inte in i år heller :/

    SvaraRadera
  7. Grattis Beate! Så roligt! Njut av lyxen att få ägna ett helt år åt skrivande. Det är det bästa! Grattis, grattis!

    SvaraRadera
  8. GRATTIS BEATE!!!!:D <33 JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD FÖR DIN SKULL!

    SvaraRadera
  9. Åh, vad roligt!! Grattis Beate!! :D

    SvaraRadera
  10. Vad kul! Ett stort grattis till dig! :)

    SvaraRadera
  11. Grattis! Gud vad spännande!

    SvaraRadera
  12. Å, wow vad roligt!! Ska bli spännande att läsa om ditt år! :) Själv lämnar jag litteraturstudierna till hösten, men hoppas att det ger mer utrymme åt eget skrivande (yes, har stora planer för hur mycket jag ska hinna skriva i höst...)
    Lycka till! :D

    SvaraRadera
  13. Stort, stort, jättestort grattis Beate! Vad roligt!

    SvaraRadera
  14. Åh, så himla roligt! GRATTIS!!!! Är så glad för din skull! Ska bli superspännande att höra mer om det när du börjar i höst :D :D

    SvaraRadera
  15. Åh, vad kul! Jättestort grattis till dig Beate! :)

    SvaraRadera
  16. Jag är vääääldigt sen med att kommentera, MEN GRATTIS BEATE!!!! Du måste verkligen blogga om hur det är!

    SvaraRadera
  17. åh guuuu vad kul!! GRATTIS :D och snacka om nice med slottet så nära!! blir typ inspirerad bara jag ser bilden!! haha. ska bli kul att få hänga med under ditt år där :)

    SvaraRadera
  18. Grattis! Läste skrivarlinjen på Gotlands folkhögskola, och hörde mycket gott om Wik! Lycka till!

    SvaraRadera