söndag 3 maj 2015

Den då jag inte vet vad jag ska säga

Jag har precis lyssnat klart på Nyckeln. Alltså verkligen precis, för typ tio minuter sedan. Och jag vill bara säga att jag förstår nu och finns det någon stödgrupp jag kan gå med i eller?

Ärligt talat är min hjärna så mosig och utmattad och blown away att jag knappt kan formulera ord. Istället får ni en kavalkad med bilder från filmatiseringen. (Jag älskar castingen. Det gick så bra att tänka sig dessa personer när jag lyssnade på Nyckeln. Det stämde perfekt.)








Man kan lugnt säga att jag är spänd inför filmatiseringen av Eld men i ärlighetens namn tror jag inte den kommer kunna göra boken rättvisa. Och jag tror jag måste se om Cirkeln igen. Jag tyckte bara den var okej förra gången. Jag tror att jag kommer gilla den bättre nu.

1 kommentar:

  1. I know the feeling! Vi kan starta en stödgrupp tillsammans. Jag känner fortfarande precis sådär trots att jag nu har läst serien två gånger. Det roliga är att jag inte alls tyckte speciellt mycket om Cirkeln när den kom, men sedan lyssnade jag på Eld och blev helt blown away. Och Nyckeln likaså. Sedan när jag lyssnade om serien nu i vår kände jag mest: Vad var det för fel på mig när jag läste Cirkeln? Haha, tyckte nämligen den var helt magiskt bra såhär andra gången. Intressant att ens åsikt kan ändras så mycket. Och roligt förstås! Det blev som att upptäcka serien på nytt. Sträcklyssnade på allihop och så fort jag var klar ville jag börja om från början. Tror nog att den kvalificerat sig in på listan över ljudböcker som jag lyssnar om varje år. Än så länge är där bara en annan på den listan, Harry Potter, och det säger väl något om hur mycket jag tycker om serien nu. :D

    SvaraRadera