tisdag 21 april 2015

Youtube: Att dra ner någon i fördärvet


Vem och vad?

6 kommentarer:

  1. Svar: Själva boken i sig var dock inte alls särskilt sorglig, och den skiljer sig vääldigt mycket från TFioS, så jag tror nog inte att den kommer vara alldeles för hemsk :)

    SvaraRadera
  2. Hahah, så bra video! Det är svårt det där med att dra med sig någon i fördärvet utan att verka för tjatig ^^ Och sen när man väl lyckas få någon att titta på något så får jag typ panik över att de inte ska tycka om det, och precis som du säger så brukar jag ofta ursäkta de saker som inte är så bra.

    Jag vet inte riktigt vem jag ska använda de här tipsen på... Min syster har jag nog redan lyckats rätt bra med för hittills har jag typ fått henne att se på varenda TV-serie som jag älskar^^ Det är nog mer min andra kompis som jag kanske behöver övertala lite mer^^

    Så rolig video i alla fall! :D

    SvaraRadera
  3. sv: Åh, Beate. Du måste läsa The Storyspinner! Den är så himla, himla bra. Av de nästan 70 böcker som jag läst hittills i år (som inte är omläsningar) så är den den enda som jag gett 10/10 och den var så värd det. Jag älskade absolut allt! Hoppas att jag har övertygat dig nu, och jag hoppas att du tycker om den om du beställer hem den. ;)

    SvaraRadera
  4. Hahaha underbart! 14-åriga jag hade verkligen behövt se det här, för jag var inte alls så cool när jag försökte få hela världen att älska Tokio Hotel lika mycket som jag gjorde/gör. Tror ändå att jag bemästrade den här konsten rätt bra så småningom, även om jag gärna skulle vilja konvertera vem som helst till vilken fandom som helst. Liksom slippa behöva tänka sådär strategiskt som du tipsade om, vilket tyvärr känns som ett måste i nästan alla fall.

    SvaraRadera
  5. Gud vad jag känner igen mig i denna video. Skulle kunna vara jag själv som gjort guiden... fast å andra sidan misslyckas jag ganska rejält med det mesta - speciellt att vara "cool" efter. Jag är ALDRIG lugn och cool om mina besattheter (SHERLOCK) och pratar om dem (SHERLOCK) konstant, oavsett om mina kompisar har sett saken (SHEROCK) i fråga eller inte.
    Försöker konstant dra in alla jag möter i fördärvet som är Sherlock - inte alltid bästa saken att göra med bekanta, men det är svårt att låta bli om jag råkar glida in på ämnet. Är dock otroligt stolt över att hela min familj sett Sherlock och gillat det mer eller mindre. Mamma ogillar allt onaturligt och kan därför inte se Doctor Who, Harry Potter, Merlin... Pappa ogillar saker han anser "fåniga" och är därför inte heller så intresserad av dessa tre. Min bror gillar alla, men inte mer än att de är kul att se. Dock ser jag om Merlin nu och han ser med mig (ofta är det han som föreslår att titta vidare, yay!). Men ja, Sherlock har alla i min familj sett. Sen är det mest jag som diskuterar den serien, till dem snarare än med dem. De är vana med mina monologer.

    Den här kommentaren blev längre än förväntat. Så går det när man börjar prata om ens fandoms (SHERLOCK) och dessutom inte gjort det på ett tag (förutom otaliga timmar av Sherlock-nörderier på Tumblr)
    Jättebra video, iallafall! :)

    SvaraRadera