söndag 5 april 2015

TBR Time

Jag hittade något roligt när jag var på tumblr igår! Det är en hemsidan där man fyller i hur många olästa böcker man har, hur många böcker man läste förra året och hur gammal man är. Då räknar den på något sätt ut hur lång tid det kommer ta innan du är klar och hur gammal du kommer vara då!

Självklart provade jag den här lilla hemsidan. Först testade jag hur lång tid det skulle ta med alla olästa böcker jag äger och då blev resultatet detta:


Det var ju inte så illa! Om jag slutade köpa böcker nu och enbart läste det jag ägde så skulle min tbr alltså stå på noll i maj nästa år. (Jag kommer inte göra det, men ändå.)

Jag nöjde mig dock inte där utan valde att göra beräkningen igen, fast denna gång med alla böcker som jag läst to-be-read på Goodreads.


Det var lite skillnad...

HÄR har ni hemsidan om ni också vill prova!

5 kommentarer:

  1. Det här måste jag ju testa :D För att läsa 260 böcker kommer det att ta 3 år och 3 månader och jag kommer vara 29 år då. Jag vill inte ens veta vad det blir om jag räknar med min TBR på goodreads xD

    SvaraRadera
  2. Men gud va roligt måste jag prova när jag kommer hem!!

    SvaraRadera
  3. Rolig idé! :D Men jag vill nog helst inte veta hur lång tid det kommer att ta att läsa alla mina olästa böcker... Speciellt inte om man räknar med alla mina TBR-markerade böcker på Goodreads. Det skulle nog ta mer än en livstid. ^^

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig grej! Eller jobbig, kanske... ;)

    SvaraRadera
  5. Vad kul! Den 16 Maj 2016 skulle jag vara klar med de olästa böckerna här hemma :P

    SvaraRadera