tisdag 31 mars 2015

Sammanfattning: Mars

Mars 2015
  1. Magikernas kung av Lev Grossman
  2. The Valley of Fear av sir Arthur Conan Doyle
  3. Om jag kunde drömma av Stephanie Meyer (omläsning)

Den bästa boken
Hands down Magikernas kung. Jädrar i min lilla låda hur fantastiskt jag tycker den här serien är.


Den största besvikelsen
Jag förstår inte varför Arthur inte kan inse att ingen är intresserad av superlånga flashbacks. Ge mig mera Holmes!


Allmänt
Det absolut mest anmärkningsvärda med månadens läsning är ju att jag hupp flupp tog mig igenom Om jag kunde drömma på mindre än ett dygn! Första gången jag läste den var jag tretton år och totalt trollbunden. (Jag måste skriva något ordentligt om det här senare. Det är värt att prata om...) Annars har det blivit väldigt lite tid för läsning, men det är ingen fara. Jag lunkar på i sakta mak.

Inför nästa månad
(För er som följer mig på instagram är detta inte något nytt men jag är fortfarande bitter och vill dela min bitterhet med så många som möjligt.)

För någon dag sedan började jag läsa House of Many Ways av Diana Wynne Jones. Jag hann ungefär tjugo sidor och bli totalt tagen, sedan gick jag in på Goodreads och där stod det att det inte var andra delen i serien, utan tredje!!! Ilska! Förvirring!

Nu har jag gjort lite mer research och Goodreads listar mycket riktigt Castle in the Air som bok två men på framsidan på den står det att det är en companion till i serien, inte en fortsättning. Så jag tror att jag har bestämt att det är okej att läsa House of Many Ways utan att först ha läst Castle in the Air. Är det någon som har läst alla och kan berätta för mig hur det ligger till?

Skrivande
JAG ÄR KLAR MED FÖRSTA UTKASTET TILL BOK TVÅ! (Om ni inte vet vad jag menar så har ni ett litet inlägg om det HÄR.)

Den har 65 790 stycken ord, är full med upprepningar, har ingen konsekvent kapitelförteckning och är i allmänhet extremt oklar. Men jag är så stolt ändå!


Troligtvis kommer jag börja med sista delen i trilogin någon gång i april men jag vet inte när. Jag tycker att jag förtjänar ett litet andrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar