måndag 2 mars 2015

Sammanfattning: Februari

Februari 2015


  1. Jackaby av William Ritter
  2. Tuck Everlasting av Natalie Babbitt
  3. Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater
  4. Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins

Den bästa boken
Jag älskade den här så fruktansvärt mycket. Jag hade glömt att böcker kunde vara så här bra.


Den största besvikelsen
Den enda anledningen till att jag läste den här var att jag blev intresserad av filmatiseringen. Jag tror att jag kommer se den nu och tycka mycket bättre om den än om boken.


Allmänt
Februari är kort och jag har haft mycket att göra. Mycket jobb och dessutom gäster hemma och så läs-a-loten som jag var med och anordnade. Jag har inte haft så mycket tid eller tillfälle att läsa helt enkelt (även om jag lyckades speeda igenom Isla and the Happily Ever After på en enda dag).

Inför nästa månad
Jag vill jättegärna komma in i läsningen igen så jag hoppas kunna lägga lite mer tid på det nu i mars. Jag håller på och läser Magikernas kung för tillfället och den är jättejättebra hittills! Den ska läsas ut.

Skrivande
Nu skäms jag lite grand... Jag sa ju förra månaden att jag skulle berätta för er lite mer utförligt vad som händer med mitt skrivande. Och det har jag ju inte gjort än... I mars tänker jag därför göra ett nytt försök för det finns så mycket att prata om, jag vet liksom bara inte hur jag ska börja.

Jag har i alla fall skrivit cirka 43 000 ord på uppföljaren till utkastet jag skrev förra månaden. Och det är ju alltid något. (Ehrm, det är faktiskt väldigt mycket och jag är utomordentligt nöjd.)

2 kommentarer:

  1. Svar (sorry för sent svar) (det kommer säkert komma flera kommentarer från mig på raken, så sorry in advance): Hahah, när jag hittade den där Sam-gifen så kände jag bara direkt att den var som gjord för "Brott och straff" xD

    SvaraRadera
  2. Svar: Hahahah, när jag spelade in den videon hade jag verkligen SERIÖSA problem^^ Jag blev så frustrerad att jag funderade på att ge upp xD men om man bara samlar sig, så går det alltid att klippa bort den värsta skiten xD

    SvaraRadera