måndag 30 mars 2015

Musik och böcker #12 - Rör mig inte!

Redan innan jag hade läst Rör mig inte! av Tahereh Mafi så hade jag en teori, och det var att den här låten (som var med i Eurovision Song Contest 2013) skulle passa utmärkt ihop med boken. Jag hade rätt, kan jag konstatera nu efter att jag har läst alla tre delar i serien.

En liten detalj som är värd att nämna är att jag trodde hon sjöng "can't touch or feel", vilket ju beskriver Juliettes situation på pricken. Nu råkar det vara så att jag hörde fel så det är inte riktigt lika perfekt som jag trodde, men den passar fortfarande bra tycker jag. Den är liksom en dystopi i sitt sound, om ni förstår vad jag menar?


Now I can see
The whole world is mine
I can touch and feel
I feed you my love

You put a knife against my back
And you dare me to face the attack
You say, “For cowards there’s no reward”
Feel the heat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar