fredag 6 mars 2015

Minst sex timmars frustration

Okej Beate, andas... Aummm.... Nu ska jag lugnt och försiktigt berätta anledningen till mina minst sex timmar frustration.

Igår spelade jag in en book haul (som tog lite över 20 minuter att filma) och jag blev väldigt nöjd med den. Eftersom jag ville få ut den så fort som möjligt började jag redigera redan igår kväll. Jag hade kommit en bra bit då det hände... Det som hände förra gången...


Ser ni de där gula varningstrianglarna på höger sida? Ser ni att alla klippningar är kvar men att bilden är borta? Det var DET som hände.

Idag har jag hunnit redigera samma video kanske... sex gånger? För många gånger, kan jag i alla fall konstatera. OCH JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN.

Jag tror att allt är Windows Movie Makers fel. Jag tror det med hela mitt hjärta.

Om ni använder Movie Maker, har ni haft det här problemet? Vad beror det på? Vad gör ni åt det? Och om ni inte använde Movie Maker, vad använder ni?

Jag tror inte att jag står ut så mycket längre till med allt detta evinnerliga krångel och det känns så himla dumt för jag är jättepeppad på att göra videos nu. Det känns så dumt att tekniska problem ska hindra mig!

3 kommentarer:

  1. Använder själv inte Windows movie maker men det problemet låter ju hur jobbigt som helst. En snabb googling ledde mig till det här klippet som sägs visa en lösning på problemet. Jag använder som sagt inte programmet själv, men av kommentarerna att döma så verkar lösningen som visas i klippet fungerar. https://www.youtube.com/watch?v=8gIcqR5XrYY

    SvaraRadera
  2. Det KAN kanske bero på att videon är så lång. Så fort mina videor är över ca femton minuter så börjar programmet krångla på alla möjliga sätt. Mitt tips är att dela upp videon och redigera den i två delar för att sedan sammanfoga dem :) som sagt, vet ju verkligen inte om dt är det som verkligen är problemet

    SvaraRadera
  3. Windows Movie Maker är helt värdelöst. Även om klippningen går bra brukar det antingen gå för mig som i ditt inlägg här, ELLER så bestämmer sig programmet för att kasta in de bortklippt delarna i videon - trots att de inte finns med i själva videospåret?
    Nej, jag använder bara WMM i absolut nödfall. Numera kör jag Adobe Premiere Pro :)

    SvaraRadera