fredag 20 mars 2015

Att vara produktiv

Hej! Hur står det till med er? Jag mår bra. Mycket, mycket bra.

Som jag nämnde i en av mina videos så har mitt heltidsvikariat på ett kommundelsbibliotek avslutats. Därför har jag gjort ett litet andrum till mig själv, ett par veckors semester kan man säga. För närvarande bor jag hos min syster som pluggar på annan ort och det är helt underbart. Det var så skönt att plockas ur mitt vardagliga liv för att kunna slappna av på ett ställe som inte är hemma. Här kan jag bara göra roliga saker (and trust me, I am).

Jag står i förväntan på tågstationen, på väg till syster.

Men, för att koppla samman detta med dagens rubrik... Den här lediga tiden tänker jag försöka använda till att vara så produktiv som möjligt. Jag tänker fylla min lediga tid med att göra en massa saker som jag inte hade tid eller ork med när jag jobbade. Nu har jag all min energi att lägga åt alla de kreativa projekten jag håller på med! Vilken lyx!

Ett av de här kreativa projekten är ju förstås min kära bokblogg, men... På senare tid har jag blivit mer och mer intresserad och inbegripen i youtube. Jag har insett att jag skulle vilja lägga mer krut på att göra videos (vilket ni förhoppningsvis har märkt!). Därför kommer det kanske vara så att bloggen får vara lite tom den närmsta framtiden och det har den enkla förklaringen att jag är produktiv på annat håll.

Hoppas alla njuter av den annalkande våren! Jag har lagt undan vinterjackan och börjat använda tunnare skor - så skönt!

2 kommentarer:

  1. Ooo skulle var jätteroligt med mer videos! Jag har förresten en liten fråga om det, som du gärna får svara på om du har tid: hur får du upp dina videos på youtube? Kodar du dem.på något vis? Om jag har en video på typ tio minuter tar det typ ... tio timmar att ladda upp den. Så kan man ju inte ha det! Om jag försöker ladda upp direkt via moviemaker så står det att det uppstår ett problem, men inte VAD prablemet är. Skulle vara jättetacksam om du ville svara något! :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Tyvärr har jag fått tag på Premiere Pro från *hrm* annat håll.
    Adobe-programmen är ju väldigt dyra. De är säkert värda pengarna, egentligen, men det är inte pengar jag har att spendera. Det finns (eller fanns, förut) dock en testversion att ladda ner från Adobe som du kan använda i en månad, så får du ett smakprov av programmet :)

    SvaraRadera