söndag 22 februari 2015

Tagg: Vårlängtan

Hannah taggade mig att svara på några frågor om våren (kuriosa: våren är den årstid jag tycker minst om) (men det gör ju inte att jag tycker sämre om taggen) (hoppas ingen tolkade det så). Thanks girl!

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?
Jag tycker inte om det här mellantinget som är februari, mars och april. Jag vill att det antingen ska vara flera decimeter snö eller inte alls. Så jag ser fram emot att all snö ska försvinna, vilket dessutom för det ungefär tio gånger enklare att köra bil!

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
I år har jag absolut nada koll på vilka böcker som erbjuds... Jag kommer säkerligen att köpa en eller två på Ica när jag är där och handlar mat, men det finns ingen bok som jag har siktet inställt på redan. I will let you know afterwards how it all turned out.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?
Just nu är suget efter All I Know Now av Carrie Hope Fletcher väldigt, väldigt stort!


4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok / uppföljare i vår eller senare under året?
Kristin Cashore. Please. Vad gör du nu för tiden? (Varför hör du aldrig av dig?) Jag skulle verkligen bli så extremt glad om hon skulle komma ut med en ny bok snart.

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
Spännande fråga! Det skulle vara trevligt att köpa några luftigare t-shirtar med fint tryck för sådana har jag inte många av. Eller lite tröjor med halvlånga ärmar eftersom man inte längre kommer behöva ha både kofta och sjal för att hålla värmen.

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?
Eftersom jag redan nämnt Carrie så gör jag inte det igen... En annan som jag är intresserad av är Rhiannon Thomas som har skrivit en after the end retelling av Törnrosa som jag tror kan bli väldigt spännande. Sedan vill jag inte att någon ska missa att mina favoritcontemporary kommer översättas till svenska i år, nämligen Fangirl av Rainbow Rowell!


7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Nej, det är det inte. Tycker inte om att köpa pocket, föredrar inbundet/hardback.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!
Ljuset är väldigt fint. Och vintern är ju den perfekta årstider för oss som gillar att kura ihop oss under en filt med en bok och en kopp te utan att känna oss som förrädare. Vintern är så förlåtande och den har en mysig stämning.

Och slutligen så ber jag alla och en var som vill göra den här taggen, men inte fått den skickad till sig, att göra den nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar