söndag 1 februari 2015

Sammanfattning: Januari

Oj, vad fort tiden går...

Januari 2015

  1. The Second Stain av sir Arthur Conan Doyle (ljudbok)
  2. Heir of Fire av Sarah J. Maas
  3. The Jedi Doth Return av Ian Doescher
  4. I huvudet på Colin Fischer av Ashley Edward Miller & Zack Stentz

Den bästa boken och finast framsida
Trots att den var seg i början och att den framkallade en liten minilässvacka så visade den sig vara fantastisk i slutändan. Jag är så fruktansvärt imponerad över Sarah J. Maas och hur hon har lyckats skriva så himla subtilt och spännande och engagerande.


Den största besvikelsen
Det här var den sista novellen i samlingen The Return of Sherlock Holmes och i allmänhet har den sista novellen varit extremt bra och spännande och kanske till och med hintat lite till framtiden. Den här gjorde inget sådant. Den kändes väldigt antiklimatiskt.


Allmänt
I början av månaden läste jag inte alls. Jag har faktiskt ingen aning om vad det var som var med mig. Jag tittade på Outlander och Gilmore Girls men om jag ville ha något litet fiktivt på kvällen precis innan jag skulle sova blev liksom ett helt fyrtiofemminutersavsnitt för länge. Då insåg jag en kväll att läsa! Läsa är någonting jag gör! Efter det har det varit normalt tempo som gällt och det känns skönt.

Inför nästa månad
Jag håller på och läser Jackaby av William Ritter nu och den är väldigt enkel att ta sig igenom och kommer snart vara slut. Se fram emot en recension på den...

Skrivande
Egentligen kräver det här minst ett eget inlägg men jag försöker att förklara situationen lite överstigligt nu i alla fall...

Jag började titta på manuset jag skrev under NaNoWriMo men kände mig överväldigad och rädd över att börja redigera, jag visste inte hur jag skulle börja. Då "började jag om" på ett nytt dokument och försökte följa linjen jag tappat bort lite. Jag kom kanske fyra kapitel.

För en vecka sedan fick jag dock en idé som en blixt från klar himmel (eller en dröm) och PANGBOM på fyra dagar hade jag skrivit klart ett första utkast på 37 000 ord.

SAY WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!


Ja. Det hände. Och jag förstår det fortfarande inte helt. Men det är i alla fall den boken jag håller på och jobbar med nu för jag känner verkligen att det är roligt. När jag inte sitter vid datorn längtar jag efter att komma dit och det är så himla underbart och jag tänker hålla kvar vid den känslan så länge som möjligt.

Hur har 2015 varit för er hittills?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar