torsdag 19 februari 2015

Men hur gick det för mig då?

Jag pratar alltså om läs-a-loten. Läste jag det jag föresatt mig? Svar: nej. Inte ens lite.

Jag plockade upp The Fellowship of the Ring men blev genast avskräckt eftersom den började med en slags historieåterberättande om hobbits. Det kändes rätt tråkigt faktiskt, jag ville ju ha Frodo och Gandalf! Därför slutade jag läste redan efter 3 sidor (such dedication, right?).

Efter det fick jag för mig att jag ville läsa Romeo and Juliet (eftersom jag precis sett Shakepeare in love) men det fungerade inte heller.

Därför så plockade jag upp den senaste delen i en serie som jag har haft stående i bokhyllan i ett par månader nu, nämligen Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater. And let me tell you, den lilla lässvackan jag befann mig i försvann direkt. Jag sträckläste sista halvan av boken på lördagen, jag kunde inte få nog!


Även om det var lite svajigt i början så känner jag mig nöjd. Eftersom jag var en av de som höll i evenemanget så gick en hel del tid åt att samla in era OS-grenar och komma med uppmuntrande tillrop.

Tack igen till alla som har varit med och läst!

PS. Vad gör jag inte dagen efter läs-a-lotens avslutande, om inte plöjer EN HEL BOK på en enda dag? Typiskt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar