måndag 16 februari 2015

Litterära toner - mitt bidrag

Jag slår vad om att en del av er såg Melodifestivalen i lördag? Var det bara jag som tyckte att det var otroligt onödigt att döpa Mariettes låt till Don't Stop Believing? Om jag inte missminner mig så finns det redan en oerhört känd låt med det namnet (vilket jag inte gör).

Tack vare det så fick jag dock hjälp med uppslaget till mina litterära toner. Varsågoda...


Jag var en liten pojk
som bodde under trappan
Fick aldrig ha något kul
ska livet va såhäääääääär?

En dag så fick jag gå på zoo
för Dudley fyllde elva år
Har aldrig gjort nåt sånt
kan ormar praaataaaa?

Kom igen!

Det kom ett brev till mig
som jag aldrig fick öppna
Vi flydde till en ö
men det kom fler och fler och fler och fler

Tydligen är jag
antagen till Hogwarts
Det är en skola för magiiiiii
Jag förstod plötsligt
varför jag varit annorlunda
Jag är en trooooollkaaaaaaaaaaaaaaarl!

And there you have it. Jag känner mig mycket nöjd och jag antar att jag inte ens behöver tala om vilken bok det hela handlar om.

2 kommentarer:

  1. Så bra! Alla är duktiga på att skriva roliga låttexter! =) Jag har tyvärr noll låtskrivartalang, så jag får satsa på spellist-idén istället. ^^

    SvaraRadera
  2. Svar: Hahaha, synd bara att den sista bilden var så suddig xD

    Din låttext var förresten awesome! :D

    SvaraRadera