måndag 2 februari 2015

Födelsedagsfrågorna, del 2

Hej! Här kommer fler svar på frågorna jag fick som present på min bloggfödelsedag. Om personen som ställde frågan har en blogg eller något annat som går att länka till så gör jag det, om det inte finns så är det för att frågaren var anonym.

HÄR är del 1.

Vad äter du helst till frukost?
Allra helst? Nybakat bröd med smör och leverpastej och gurka samt te och juice (båda två för ultimat lyx). Oftast? Flingor med lite hemgjord müsli och mjölk. Kanske te, om jag orkar (jag är fruktansvärt morgontrött).

Vad är ditt bästa semesterminne? Vart var du då?
Vad svårt... Men första gången jag var i London... Det var speciellt. Vi gjorde alla de där klassiska sakerna man "ska" göra när man kommer till London (Buckingham Palace, The Tower, London Eye, etc.) och det var precis så underbart som jag hade tänkt mig.

Jag i en telefonbox nära Buckingham Palace för fyra och ett halvt år sedan.

Lisa -  Vilka sorts blogginlägg tycker du är roligast att skriva?
Jag tycker om alla inlägg jag skriver (annars skulle jag inte skriva dem). Men lite extra roligt är det när jag har fått en tagg! Det är också väldigt kul att skriva sammanfattningarna för då får man utvärdera månaden och berätta om det bästa och det värsta.

Lisa - Vilket är ditt bästa bokminne?
Jag har många bra bokminnen så det är svårt att välja bara ett! Oftast är det när jag har läst ut en bok mitt i natten och sedan sitter helt paralyserad i typ en kvart efteråt för jag måste processa vad jag precis läst. Sådana gånger är rätt härliga. (Är det något fel på mig?)


Eve - Har du någon bok som du anser att du läste "först"? (Och som du introducerade till resten av bokbloggs-Sverige? Om du fattar vad jag menar!)
Jag fattar precis vad du menar! Men jag tror inte att jag varit pionjär för någon bok faktiskt... Om jag har det så vore det jättekul om ni berättade det i en kommentar!

Eve - Har du någon bok som alla älskar men du hatar? (eller inte alls älskar)
Alla höjer verkligen The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky till skyarna. När jag läste den njöt jag nästan inte alls. Jag förstår varför folk uppskattar den och jag kan kännas vid att det är en bra bok, men jag tycker helt enkelt inte om den. Samma sak med Jellicoe Road av Melina Marchetta (som jag inte ens läste klart...).

Eve - Vilken var den första bokbloggen du började läsa?
Oj... Jag tror att det var Lisa (bladvandaren.blogspot.se) eller Anna (bookshelf.blogg.se) eller Anna (boktyckte.wordpress.com).

Eve - Vilket är ditt favoritord?
Det här ändras från dag till dag. Precis just nu kände jag att "ytterst" var ett tillfredsställande ord eftersom det är ett fancy sätt att säga "mycket" eller "jätte". Lite mer fancy i vardagen har aldrig skadat någon!


That's it for today! Och eftersom ni är så fantastiska på att ställa intelligenta och roliga frågor så kommer det komma upp en del 3 någon gång in the not too distant future.

Tack för mig!

1 kommentar: