söndag 11 januari 2015

Nya grejer

Jag har länge varit missnöjd med mitt tangentbord. Tangenterna var höga (och vita) och skallrade en massa när jag skrev (vilket jag gör rätt ofta, som ni vet). Det störde mig sjukt mycket.


Och idag har jag äntligen har åtgärdat detta! Jag åkte till Siba och köpte ett nytt tangentbord av lite bättre kvalitet och som jag visste att jag skulle trivas bättre med. En väl värd investering eftersom jag sitter rätt många timmar i veckan och jobbar med det. Titta vad fint!



Så ser alltså min skrivsituation ut nu och jag är mycket, mycket nöjd. Det är alltid spännande att börja skriva på ny dator eller på nytt tangentbord (så nördig är jag). Hur ser er skriv-/datorsitutation ut? Jag är nyfiken!

In other news kan jag berätta att jag tänker vänta med att visa er vilka böcker jag fått till jul eftersom jag väntar på en beställning från roligaprylar.se... Very exciting stuff.

8 kommentarer:

  1. Jag ogillar så de där tangenterna som är höga och håller med om att de brukar skallra en hel del. Den nya ser mycket bättre ut :)
    Jag köpte en ny dator för några månader sedan och fick då samtidigt med ett nytt tangentbord och när jag väl kunde börja använda den så blev man ju riktigt glad haha. Så ja, det är något med att få börja använda en ny dator och tangentbord /också en nörd xD

    SvaraRadera
  2. Har bara tangentbordet till min laptop, men har en extern större skärm, så att jag kan byta musik och kolla upp saker på internet etc etc samtidigt som jag har word öppet på laptopens skärm. Blir sällan distraherad särskilt länge av internet på det viset, haha, eftersom jag hela tiden blir påmind om att jag håller på att skriva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad smart! När jag flyttar hemifrån och får mer plats kanske det är något jag ska satsa på ;)

      Radera
  3. Jag köpte ett nytt tangentbord för några månader sedan som gör ett härligt studsande ljud just när man trycker på space-knappen. Jag tror inte det var gjort med flit av tillverkarna, men det gör mig alltid lite mer taggad just när jag ska börja skriva (lite ytlig uppmuntran där...) ;)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med ett riktigt tangentbord! :) Jag har bara det som är på min bärbara dator och jag får så himla ont i händerna när jag skriver på det (eftersom att jag har datorn på en fläkt och därmed får sitta och böja på handlederna hela tiden). Och vad skönt med ett så stor skrivbord, mitt är alldeles för litet, har papper, pärmar och block över hela haha, datorn får knappt plats ;)

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, när man bor i Finland så måste man kunna nån finska. Min finska är smått rostig och kan bli lite knagglig ibland när jag ska prata, men läsa går fint förutom några ord ibland som jag inte förstår xD

    SvaraRadera
  6. Sv: Ja, jag gillar verkligen den serien, väldigt annorlunda! Hoppas att du gillar om du läser :)
    Ja det är helt värdelöst, får nog ta och införskaffa ett tangentbord snart :) Haha, man städar bort allt och sekunden senare har man saker överallt igen ;)

    SvaraRadera
  7. Svar. :D Det kanske är för sent, men Orphan Black finns iaf fortfarande på Discshop för 49 kr! :)

    SvaraRadera