lördag 3 januari 2015

Månadsavstämning: December

Håhåjaja, nu är det dags för sista månaden på året... Tänk vad tiden går.

December 2014

  1. Där drömmar blir till av Emma Andersson (omläsning)
  2. Åror av Elias Ericsson
  3. Mardrömmar av Emma Andersson
  4. Maresi av Maria Turtschianinoff
  5. Eleanor & Park av Rainbow Rowell
  6. Den sitter fast av Oliver Jeffers
  7. The Adventures of Tom Bombadil and Other Verses from the Red Book av J.R.R. Tolkien

De bästa böckerna
Det går inte att avgöra. Jag älskar båda.


Finast framsida
Väldigt magisk och annorlunda. Den passade innehållet väldigt bra.


Den största besvikelsen
Jag hade egentligen inte som helst förväntningar på denna men jag tyckte inte om den. Tecknarstilen var alldeles för kluddig, jag tyckte att det var lite fult faktiskt...


Allmänt
Läsandet har inte varit så prioriterat denna månad men det har inte känts som något problem. I slutet av månaden plockade jag upp Heir of Fire men jag har inte kunnat koncentrera mig och verkligen dyka in i världen. Jag försöker att inte låta det stressa mig utan istället använda tiden till att göra annat. Typ titta på Orphan Black eller skriva själv.

Inför nästa månad
Fortsätta att inte känna någon stress inför att läslusten inte infinner sig. Om inte Heir of Fire lyckas fånga mig om några dagar kanske jag plockar upp en lite lättsammare contemporary och se om det fungerar bättre.

Skrivandet
Jag har lite försiktigt öppnat dokumentet med min NaNoWriMo och haft en redigerings-session. I januari ska jag ta tag i det här på riktigt och anstränga mig mer, men december var alltid tänkt som en karensmånad så jag känner mig inte onöjd.


Hur har det gått för er i december? Har ni hunnit läsa något eller varit för upptagna med att äta julmat och baka chokladgodis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar