söndag 4 januari 2015

Målsättningar inför 2015

Jag är inte så jättemycket för nyårslöften. Anledningen är att om man inte klarar att uppfylla alla löften kan man känna sig misslyckad och olycklig, och det är två känslor jag inte tänker sponsra. Förutsättningar förändras och det går aldrig att förutsäga hur jag mår eller hur jag känner eller vad jag vill göra om elva månader. Så då vill jag inte att det ett-år-yngre-jaget ska komma med en pekpinne och tvinga mig att genomföra saker jag inte kan eller vill.

Därför tänker jag inte kalla det för nyårslöften utan nyårsmålsättningar! Yeay! Och här kommer de nu i en lista utan inbördes ordning:

  • Skriva minst tolv recensioner
    En i månaden. Jag har tappat den aspekten av bloggen och det är synd, jag vill ju dela med mig av bokkärleken till er!
  • Läsa Harry Potter and the Goblet of Fire
    Min omläsning av serien tog ett tvärstopp här men nu vill jag fortsätta.
  • Läsa The Fellowship of the Ring
    The Hobbit blev inte en så stor hit för mig men jag siktar på Tolkiens mest kända verk istället.
  • Vara med aktiv inom bokbloggosfären
    Det händer en massa trevliga och kreativa saker som jag skulle kunna hänga med på men som jag inte engagerar mig i för att jag är för lat eller för feg.
  • Maratona en serie/trilogi
    Ungefär som jag gjorde med Rör mig inte!. Det var trevligt och jag vill göra det igen.
  • Redigera mitt manus
    Minst en genomläsning.

Det är mina målsättningar! Hur kommer ni ta er an 2015? Har ni några löften? Och vad ni än planerar att ta er för...


4 kommentarer:

  1. Svar: Hahah, ja, älskar daleken ^^

    Och Brott och straff alltså, den kommer förfölja mig i resten av mitt liv xD

    Alltså, så nice om vi båda väljer att utbilda oss till bibliotekarier och hamnar på samma högskola! Då kommer jag att tvinga dig att umgås med mig xD Och jag håller med, sjuukt läskigt att fatta beslut om livet!

    SvaraRadera
  2. Svar (igen): Förstår att du lyssnar på Budapest som en glad sång! Det gjorde jag också först, men sedan råkade jag höra den ganska kort efter att jag hade sett Brokeback och då kunde jag inte något annat än att associera den med filmen...

    Åh, vad synd att du såg den när du var för liten! Du borde ge den en chans till!

    Vad skönt att det inte är något fel på min svenska, att man i alla fall nästan kan förstå vad jag försöker få fram ;)

    SvaraRadera
  3. Jag ska försöka hålla ungefär samma nivå på läsandet som förra året. Du har satt upp bra mål tycker jag, lycka till med dem! :)

    SvaraRadera
  4. Hej du kommenterade på Klaras blogg (inutienbok) att du antagligen inte skulle klara av en läsutmaning, med punkter! Men som hon sa , så läste jag förra året det jag ville och den försökte jag få in dem en punkt! Vilket gick efter ett tag, med lite klurande! Haha! :) så om du har lust, kan du i alla fall kika in på min blogg för info! Skulle vara kul att få ihop ett gäng till utmaningen! Så du är hjärtligt välkommen , om du känner för det! Jag såg det mest som en kul grej förra året, och det bokiga priset är ett plus! Hoppas att jag inte framstår som tjatig nu, för det är inte alls meningen! :) //Hannah

    SvaraRadera