torsdag 15 januari 2015

Liknande bokomslag #8 - Mystisk tjej med bok

När jag höll på att beställa hem nya böcker till kommundelsbiblioteket jag jobbar på så fångade en framsida mitt intresse.


Den försvunna dagboken av Kim Moritsugu är en lättläst vuxenbok om en försvunnen dagbok (no shit, Sherlock) som jag aldrig hade hört talas om förut men jag kände igen den jättemycket. Ett frenetisk googlande tog vid...

Och vad fann jag om inte Glory O'Briens History of the Future av A.S. King som jag har sett otaliga gånger på olika booktube-videos!?


Bilden är klippt lite olika men det råder ju inga tvivel om att det är samma. Jag tycker alltid det är roligt när jag upptäcker sådant här, det är som att jag har hittat en bugg i systemet på något vis...

2 kommentarer:

  1. Sådant här är kul! Jag tycker oftast det känns som om man har sett eller hört någonting tidigare och det är alltid lika tillfredställande när man kommer på vad! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag såg också det här på jobbet.. :)

    SvaraRadera