lördag 31 januari 2015

Födelsedagsfrågorna, del 1

Som ni vet (annars står det här) så fyllde BokBeate 3 år i tisdags! (Bloggen alltså. Inte jag. Jag fyller år i oktober.)

Jag bad er att ställa mig en massa frågor och holy moly! Det har kommit in jättemånga och det gör mig så himla, himla glad! Det har också gjort att jag bestämt mig för att dela upp födelsedagsfrågorna i flera delar och det här är alltså första. Om personen som ställde frågan har en blogg eller något annat som går att länka till så göra jag det, om det inte finns så är det för att frågaren var anonym.


Miriam - Vilket inlägg har du varit mest stolt över?
Wow. Svårt. Kanske den där jag recenserade Monstrets dotter som var mitt första recensionsexemplar. Det kändes så oerhört stort, då kände jag mig som en "riktig" bokbloggare.

Planerar du att någonsin försöka ge ut boken du skriver nu, eller en annan bok för den delen?
Jag vill få en bok publicerad någon gång i mitt liv, men på senare tid har jag insett att det inte blir så bra om jag försöker tvinga fram det. Så nej, jag planerar inte för att få boken jag håller på nu publicerad men ja, jag vill verkligen ge ut en bok någon gång.

Har du några tips på böcker som liknar De Utvalda-trilogin? (Älskar den!)
Du älskar mina favoritböcker! That makes me so happy! Men okej, let's get down to business (to defeat the huns). Det finns en serie av Tamora Pierce som heter Lejoninnans sång. Den är sjukt fantastisk - läs den! Kan dock kanske uppfattas som lite "yngre" än De Utvalda (är inte säker eftersom det var några år jag läste den). Sen har vi Daughter of Smoke and Bone-trilogin av Laini Taylor. Den är vid första ögonkastet extremt olika De Utvalda men den har precis samma nivå av epicness. Hoppas du gillar!



Hur skulle du beskriva din klädstil?
Jag älskar att blanda olika grafiska mönster i svart och vitt. Prickigt, randigt, aztek - you name it! Och sen vill jag bryta av det med ett par roliga leggings, färgglad eyeliner eller något halsband som gärna får ha något underliggande nördigt (som Deathly Hallows-symbolen eller en tekanna, till exempel).

Vilken film såg du senast på bio?
Hobbit: The Battle of the Five Armies.

Vilken är din favorit Disney film?
Gah jag kan ju inte välja bara en! De som jag är mest nostalgiska över är nog Tarzan eller Mulan. Två stycken som jag upptäckte att jag älskade i relativt vuxen ålder är Björnbröder och Skönheten och Odjuret. Och sen har vi Trassel som troligtvis är den jag skulle välja om jag tvingades välja bara en.

Hur ser din handstil ut?


Vad är det roligaste (eller det som du gillade mest) smeknamnet du haft om du någon gång haft smeknamn?
Folk brukar mest bara kalla mig Beate... Jag hade en period då jag kallades Beat (som i ett beat, vet ni?) men det var lääääääänge sedan och jag känner mig väldigt obekväm med det nu.

Om du skulle tatuera in en symbol från någon bokvärld på dig själv, vilken symbol skulle det vara och vart skulle du tatuera den någonstans?
Jag har faktiskt funderat mycket på det här och jag tror att en liten Deathly Hallows-symbol vid foten skulle vara fint. Det känns som om jag kommer kunna stå för den resten av mitt liv, vilket kanske inte är fallet med en Angel Rune från The Mortal Instruments...


Vilken ögonfärg skulle du helst vilja ha, lila, orange eller turkos?
LILA! Herregud, vad häftigt det skulle vara...

Vilken superhjälte från Marvel skulle du helst vilja vara? (om du vet några :) )
Jag har sett The Avengers, alla tre Iron Man, den första Captain America och båda Thor så lite koll har jag... Och det vore väl hur coolt som helst att vara Black Widow. I mean come on...



Om du kunde bända ett element, vilket element skulle du vilja bända? (jord, luft, vatten eller eld)
Jag antar att den här frågan är lite inspirerad av Avatar (vilket jag tyvärr inte har sett!) men jag tänker svara vatten! Jag identifierade mig alltid mest med Irma när jag läste W.I.T.C.H. som liten.


Det var del 1 av födelsedagsfrågorna! Jag kommer att svara på resten om några dagar (så om ni har något mer ni vill veta finns det fortfarande tid).

Tack ännu en gång till er som har frågat! Ni är så himla awesome <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar