onsdag 7 januari 2015

Att se fram emot under 2015

Jag har en lista (som jag så ofta har). Denna gång är den över böcker som ska ges ut under 2015 och som jag vill ha och äga och läsa.

24 februari - A Darker Shade of Magic av V.E. Schwab

V.E. Schwab (aka Victoria Schwab) har blivit väldigt känd bland booktubers och har även spridit sig till svenska bokbloggare. Det är främst hennes Vicious som får uppmärksamhet och den är jag också mycket intresserad av men nu är det 2015 och då är det A Darker Shade of Magic som gäller. Det som främst lockar mig med hennes böcker är att de är fantasy för vuxna och det känns inte som att det finns så mycket sådant (bortsett från Game of Thrones som är lite svårsmält om man säger så).


28 april - An Ember in the Ashes av Sabaa Tahir

Jag vet i princip inget alls om den här förutom att det är en high fantasy STAND-ALONE, det vill säga, det är inte en serie. Och så är framsidan snygg. Det känns som en skön omväxling med en fantasyhistoria som inte består av sex stycken 500-sidorstegelstenar.


14 majAll I Know Now: Wonderings and Reflections on Growing Up Gracefully av Carrie Hope Fletcher

Jag har följt Carrie och hennes youtube-kanal itswaypastmybedtime mer än ett år och hon är helt underbar. Hon är kreativ och intelligent och rolig och omtänksam. Det här är nog den första "fackbok" jag någonsin varit intresserad av att läsa och jag är sjukt peppad.


2 juni - Hidden Huntress av Danielle L. Jensen

Som ni ser har den här inte någon framsida, men det är i alla fall andra delen i en serie (den första är Stolen Songbird som jag läste i höstas och verkligen tyckte om). Det har varit förvecklingar med utgivningen av den här eftersom det förra förlaget gick i konkurs men som jag förstår det så blev Hidden Huntress upplockad av något annat förlag och ska nu alltså ges ut. Och det ser jag mycket fram emot!


6 oktober - Carry On av Rainbow Rowell

Vi känner alla igen Rowell som hon som skriver mysiga, romantiska, känsloframkallande och roliga contemporary-böcker. Men det här är hennes första fantasyroman och den florerar redan i Fangirl som den serie Cath älskar och skriver fanfiction av. Det ska bli så himla kul att se vad det här är för något!



Hm. Det var inte alls så många som jag hade trott att det skulle vara. Det kommer kanske hända att jag gör en del 2 av det här om jag kommer på fler böcker jag ser fram emot att de ska komma ut under året.

Vilka ser ni mest fram emot?

3 kommentarer:

  1. Åh, jag är grymt taggad på Carries bok! Har också följt med hennes yt-kanal men jag har ingen aning om hur länge, flera år säkert! :D

    SvaraRadera
  2. Åh, du måste läsa Vicious Beate! Den är så bra, så bra. <3 :) I övrigt så ser jag också fram emot de flesta av de här böckerna, men mest A Darker Shade of Magic och Carry On. :)

    SvaraRadera
  3. Svar på svar: TACK BEATE!! DU ÄR SJUKT AWESOME DU OCKSÅ!! <3 :D

    Vad ska du söka på folkhögskolan? Låter sjukt läskigt, men också nice! :D

    Oh no, jag hoppas att jag gillar trean bättre! Jag läste ju femtio sidor i den för några år sedan, men orkade inte fortsätta (A)

    SvaraRadera