lördag 10 januari 2015

Att se fram emot under 2015, del 2

Att se fram emot under 2015, del 1

Som väntat kom jag på två stycken böcker till jag är väldigt nyfiken på som ges ut i år. Nämligen dessa:

22 februari (???) - Untitled (Mystic City #3) av Theo Lawrence

Åh, jag blir så galen för det finns ingen information om den här boken och jag vill ha den! På goodreads finns det en tysk beskrivning och där står det att den ska ges ut 22 februari men jag kan inte få det bekräftat någon annanstans och allting känns väldigt osäkert... Första boken i serien var trevlig, andra blev jag väldig, väldigt glatt överraskad av och nu vill jag ju läsa den avslutande delen i trilogin! Morr...


24 februari - A Wicked Thing av Rhiannon Thomas

Jag blev först medveten om denna debutförfattare genom hennes tumblr och blev genast förtjust (hennes bio lyder: "Feminist. Fangirl. Starbucks Addict. Geek." Vem kan låta bli att bli charmad av det?). Därför är jag självklart väldigt angelägen om att få läsa hennes retelling av Törnrosa.



Det kommer troligtvis komma en del 3 också lite senare in på året eftersom fler awesoma böcker kommer bli tillkännagivna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar