torsdag 1 januari 2015

Årets mest minnesvärda

2014 är slut! För egen del tycker jag att det ska bli lite skönt... 2015 - bring it on!

Det här är i alla fall inlägget då jag delger er de mest minnesvärda böckerna jag har läst i år, både högt och lågt. Enjoy!

Finast framsida



Bästa ljudboken




Mysigaste miljön





Bästa klassiker



Middle grade madness



Bästa graphic novel




Farligast karaktär

(fancast av d'Albret  från Grave Mercy och Dark Triumph
som jag hittade på internet)



Bästa mellanbok/novellsamling



Mest twisted plot



Bästa contemporary



Outhärdligaste huvudkaraktär

(America Singer)



Bästa avslut på en serie



Sötaste personen

(Park)




Jag gissade mig till slutet efter femtio sidor



Det ser lovande ut!



Bästa omläsning



Här gick det hett till...



Och här är den kompletta listan över tiopoängare i kronologisk ordning:

  1. Grave Mercy av Robin LaFevers (januari)
  2. Verily, A New Hope av Ian Doescher (mars)
  3. Hemligheternas rike av Kristin Cashore (omläsning) (mars)
  4. Crown of Midnight av Sarah J. Maas (april)
  5. City of Heavenly Fire av Cassandra Clare (juni)
  6. Dreams of Gods and Monsters av Laini Taylor (juni)
  7. Sense and Sensibility av Jane Austen (juli)
  8. Four: A Divergent Story Collection av Veronica Roth (juli)
  9. Genom dina ögon av Stephanie Meyer (augusti)
  10. Rädda mig inte! av Tahereh Mafi (augusti)
  11. Sätt mig i brand! av Tahereh Mafi (september)
  12. Magikerna av Lev Grossman (september)
  13. Berättelser från yttre förorten av Shaun Tan (september)
  14. The Assassin's Blade av Sarah J. Maas (oktober)
  15. The Adventure of the Copper Beeches av sir Arthur Conan Doyle (oktober)
  16. Grave Mercy av Robin LaFevers (omläsning) (oktober)
  17. The Adventure of the Final Problem av sir Arthur Conan Doyle (oktober)
  18. Howl's Moving Castle av Diana Wynne Jones (oktober)
  19. The Adventure of the Empty House av sir Arthur Conan Doyle (november)
  20. Dark Triumph av Robin LaFevers (november)

1 kommentar:

  1. Vad intressant årssammanfattning. Jag gillar alla de olika kategorierna! :)

    SvaraRadera