måndag 8 december 2014

Månadsavstämning: November

Hej! Och ja, det här är ganska sent men internet har krånglat så jag har inte lyckats fixa detta förrän nu...

November 2014


  1. The Empty House av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  2. The Norwood Builder av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  3. The Dancing Men av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  4. The Solitary Cyclist av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  5. Charlotte Hassel av Frida Skybäck
  6. Vem ska trösta knyttet? av Tove Jansson
  7. The Priory School av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  8. Black Peter av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  9. Charles Augustus Miltervon av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  10. The Three Students av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  11. Ett år i djungeln av Suzanne Collins
  12. The Six Napoleons av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  13. The Golden Pince-Nez av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  14. Dark Triumph av Robin LaFevers
  15. The Missing Three-Quarter av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
  16. The Abbey Grange av sir Artur Conan Doyle (ljudbok)
(Och jag som tyckte att jag inte hunnit läsa något alls i november...)

De bästa böckerna
Äntligen har jag fortsatt med den här serien! Och jag blev inte besviken!


De här två Sherlock-novellerna får även hedersomnämnande. 


Den största besvikelsen
Jag har ingen besvikelse. Jag hade knappt några förväntningar på något av det jag läste i november (förutom Dark Triumph som överträffade dem) så jag blev inte besviken.

Allmänt
NaNoWriMo tog upp typ all tid men jag lyckades i alla fall läsa två stycken fullånga böcker. Jag hade inte väntat mig något mer, så jag är nöjd.

Inför nästa månad
Det känns som att det bara är hälften kvar av december men i alla fall... Jag har inga speciella mål med resten av månaden. Jag är väldigt lässugen och jag tänker fokusera på att plocka upp sådant som inspirerar mig. Inte några tunga grejer, jag behöver laddas upp igen efter NaNo!

Skrivandet
Tja. 57 500 ord på en månad är väl inget att klaga på...?

Nej, skämt åsido så är jag oerhört stolt och glad över att jag skrev så mycket. Det känns underbart. Nu är nästa steg att försiktigt börja ge sig in i redigeringsprocessen. Om det inte sker naturligt i december så tänker jag dock inte tvinga fram det, då kör jag i januari istället!


Hur har november varit för er?

1 kommentar: