söndag 23 november 2014

Uppdatering NaNoWriMo, vecka 3


Ni kanske har observerat att stapeln under mitt word count har blivit lila, det vill säga ATT JAG HAR VUNNIT!

Den här veckan har varit väldigt upp och ner. Den ena dagen har jag inte skrivit alls och nästa har jag kört dubbelt upp för att kompensera. Det var faktiskt väldigt bra att ta lite pauser eftersom jag sen kunde komma tillbaka till dokumentet med pigga ögon. Rekommenderas OM man inte ligger efter, då är det inte en bra idé.

Sedan igår så hade jag 5 000 ord kvar till vinst. Och jag tänkte redan från börja när jag satte mig ner att "jag kan vinna idag". Men jag vågade liksom inte tänka det ordentligt, utan jag körde bara på. Sedan plötsligt stod ordräknaren på 50 026. Jag hade gjort det!

Förra året då jag validerade mitt word count använde jag mig av en hemsida som översatte dina värdefulla ord till någon form av latin, detta för att säkra att ingen snor dina historia, typ. Jag vet inte varför jag är så nojig med det, men det är jag i alla fall. HÄR hittar ni den hemsidan om ni också är rädda om era ord.

Och sedan, när jag kom till vinnar-sidan, och det där lilla videoklippet spelades så blev jag lite rörd. Herregud vad det kändes bra! Helt fantastiskt!

Jag är däremot inte klar än! Jag hade fel när jag trodde att min historia inte skulle behöva 50k. Den behöver faktiskt runt 7000 ord till (typiskt mig att skjuta över målet så himla mycket... suck...). Jag tänker i alla fall köra på till slutet, ända till historien är slut.

Jag skickar styrkekramar till alla som är på upploppet nu! Bara en vecka kvar! Ni kan klara det! Skriv, skriv, skriv!



PS. Jag har läst och blivit uppmuntrad och glad över alla era kommentarer under november, jag har bara varit för upptagen för att svara ordentligt! Så det gör jag nu: ni är hur gulliga och fina som helst, tack för att ni är underbara och peppar på mig! <3

1 kommentar:

  1. Grattis igen Beate!! Så himla bra du är! :D Och tack för tipset på den där sidan med orden, jag tänkte faktiskt fråga dig om det, kom ihåg att du gjorde så förra året. Förra året brydde jag mig inte för mitt manus var verkligen inte bra, men i år vill jag ha min historia för mig själv ;)

    SvaraRadera