söndag 16 november 2014

Uppdatering NaNoWriMo, vecka 2


Jag ligger fortfarande före. Mycket före. Som ni ser på den vänstra kolumnen så är skriver jag 2016 ord per dag i medel. Det är för att när jag väl gjort mina obligatoriska 1667 så känns det liksom inte så svårt att klämma fram 400 till, så därför gör jag det.

I början av den här veckan slogs jag också av insikten att min historia kanske kommer hinna ta slut innan jag nått 50k. Jag rådfrågade er (TACK så jättemycket för era kloka och konstruktiva svar!) och ert enhälliga svar tolkade jag som att jag INTE skulle ordbajsa en massa utan istället gå vidare till ett nytt projekt. Och jag håller fullständigt med er! NaNo består av så mycket svammel att jag definitivt inte behöver ännu mer sen när jag ska redigera...

(Vet ni förresten att jag liksom undermedvetet försöker särskriva ord bara för att de då kommer bli fler på totalen? Jag vet... Jag skäms lite...)

Jag har också kommit mer än halvvägs! Det är bara 18000 kvar nu! Historien börjar dra ihop sig på det sättet att jag börjar misstänkta att jag kanske kommer behöva alla ord trots allt, men det får vi se.

Hoppas ni andra som deltar känner er lika produktiva som jag gör! Oavsett vad era mål är, ni kan klara dem!

Over and out.

3 kommentarer:

  1. Haha, det där med att göra allt som bara går för att skriva fler ord känner jag igen. Jag skrev på engelska förr-förra året och då skrev jag ut alla "can't" som "can not" och "it's" som "it is" osv. Blev helt galen på det när jag skulle redigera sen!

    SvaraRadera
  2. Du är såå awesome! Och fatta att du snart har skrivit ett HELT draft till en HEL bok! HUR COOLT ÄR INTE DET?! Det är typ ett av mina mål i livet, att faktiskt avsluta ett utkast! Jag är så stolt över hur duktig du är! :D

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag tycker att det är så härligt att du ligger så långt före! Jag å andra sidan ligger långt efter, typ 17000 ord efter, jag valde helfel år att vara med. Men jag är nöjd ändå, jag har kommit igång med berättelsen och jag gillar den verkligen! Hoppas att jag kan öka takten på slutet nu :)

    SvaraRadera