söndag 9 november 2014

Uppdatering NaNoWriMo, vecka 1


Såhär ser det ut för mig just nu!

Jag skrev under målet på första lördagen eftersom jag åkte bort och inte kom hem förrän på söndag kväll. Men på dag 3 var jag väldigt effektiv och kunde ta igen de missade orden, och dessutom ge mig ett försprång. Och den trenden har lyckligtvis hållit i sig. Jag gillar att vara två eller kanske till och med tre dagar i förväg. Det fungerar för mig. Jag hade en dag då jag inte orkade skriva så mycket och prioriterade annat, och eftersom jag var så mycket före förstörde det inte så mycket.

De först tre dagarna tvivlade jag väldigt mycket på om jag skulle kunna hålla fast vid min historia (fortsättning/slutet på en bok jag är i mitten av). Det var riktigt mörkt där ett tag men sedan blev det bättre och nu känns det jättebra att jag fortsatte kämpa!

Jag har inte skrivit något idag och det är därför de två sista staplarna är lika långa. Men kvällen är ännu ung! Och jag planerar cirka 2000 ord till innan I call it a night. Jag jobbar mig sakta men säkert fram till målet (dvs slutet på historien) och jag blir mer van vid karaktärerna hela tiden. Det hela går väldigt bra faktiskt!

Jag känner mig oerhört svamlig och jag har ingen struktur på detta, så jag tror jag ska avrunda inlägget nu... Lycka till ni andra som skriver!

PS. Och hoppas ni har lite stöd av de dagliga inspirations-grejerna! Nu har ni också märkt att det dyker upp lite oannonserade pepp-inlägg, så de kan ni också se fram emot i framtiden.

1 kommentar:

  1. Jag älskar inspirations-grejerna! Den lilla knuffen hjälper verkligen när man ska sätta sig ner och skriva :)

    SvaraRadera