tisdag 14 oktober 2014

Tagg: The Book Gif Tag!

Jag såg att det var Frida som passat över denna utmaning till mig - tack!

Det går ut på att föregående person valt tio böcker som man i sin tur ska para ihop med en gif (eller flera om man är som jag). Mycket roligt. Mycket tumblr. Det gillas. Nu kör vi.

1. A Game of Thrones av George R.R. Martin




2. The Hunger Games av Suzanne Collins



3. The Iron King av Julie Kagawa


4. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren


5. Cruel Beauty av Rosamunde Hogde (har inte läst)


6. Cinder av Marissa Meyer (har inte läst)


7. Endgame av James Frey (har inte läst)


8. The Young Elites av Marie Lu (har inte läst)



9. To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han (har inte läst)


10. Since You've Been Gone av Morgan Matson (har inte läst)


Då är det min tur att tagga och välja böcker!

Anna, Emma, Beatrice, Pia och Lisa - I challenge you! Och era tio böcker är...

Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
Rör mig inte! av Tahareh Mafi
City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
The One av Kiera Cass
Genom dina ögon av Stephanie Meyer
Pride and Prejudice av Jane Austen
The Final Empire av Brandon Sanderson
Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
Divergent av Veronica Roth
Fangirl av Rainbow Rowell

6 kommentarer:

  1. Tack för taggen! :D Jag har visserligen bara läst två av de här böckerna, men förhoppningsvis ska det gå bra iaf :) Nu får jag börja leta gifs^^

    SvaraRadera
  2. HAHAHAH YEEEES!! har gått och väntat på att nån ska tagga mig i den här hahaha XD älskar den här taggen! skrattar varje gång nån gör den för att jag älskar gifs :D thank yooo <33

    SvaraRadera
  3. Herregud, håller på och försöker leta gifs och har redan sån prestationsångest xD

    SvaraRadera
  4. Tack för taggen! :D Har dock redan blivit taggad en gång, så den borde komma upp någon gång under helgen :)
    SV: Jag kan verkligen rekommendera Mara Dyer, böckerna är verkligen så bra och annorlunda! Men det där problemet med för många påbörjade serier är ju alltid ett problem haha ;) Åh, kul, det är ett fantasymanus va? Ja, det blir helt nytt för min del, har börjat planera lite man ska sätta mig i helgen tänkte jag. Det blir en dystopi i år igen, jag vet inte riktigt vad det är med mig, men på hösten vill jag alltid skriva dystopier haha :)

    SvaraRadera
  5. Tack för taggen :D Ska försöka göra den under helgen!

    SvaraRadera
  6. Så himla bra Gif-bilder! :) Det är så kul att se vad alla har valt för olika till alla de olika böckerna!

    SvaraRadera