onsdag 8 oktober 2014

Månadsavstämning: September

September 2014

  1. Berättelser från yttre förorten av Shaun Tan
  2. Borttappad av Shaun Tan
  3. Sommarregler av Shaun Tan
  4. Det röda trädet av Shaun Tan
  5. The Practice Effect av David Brin
  6. Den lilla sjöjungfrun av H.C. Andersen och en illustratör
  7. Snövit av Benjamin Lacombe
  8. Magikerna av Lev Grossman
  9. Lou! 4 av Julien Neel
  10. Lou! 5 av Julien Neel
  11. Lola and the Boy Next Door av Stephanie Perkins
  12. Sätt mig i brand! av Tahareh Mafi
  13. Mansfield Park av Jane Austen

(14 stycken. Alltså jag är helt baffled. 7 av dem är bilderböcker/graphic novles men ändå!)

Den bästa boken
It's a tie!


Den största besvikelsen
Jag fick denna av min kompis som berättade att detta var hans favoritbok. Tyvärr blev det inget hit för mig...


Boken med finast framsida
Okej, det syns asdåligt men stjärten är liksom silverfolie... So beautiful!


Allmänt
Alltså jag förstår inte vad jag håller på med. Jag jobbar heltid och borde inte ha tid med detta. Men... genom att läsa lite intressanta bilderböcker jag har att tillstå på jobbet och dessutom lyssna massor på ljudbok hinner jag oerhört mycket. Kvaliteten är också hög, tycker jag! 

Inför nästa månaden
Jag ska fortsätta som jag gör nu, det fungerar ju uppenbarligen!

Skrivandet
En intressant månad för skrivandet, that's for sure. Någonstans i mitten drabbades jag av en akut åh-herregud-vad-håller-jag-på-med-det-här-suger så jag påbörjade hastigt och lustigt ett nytt projekt. Ett sc-fi-koncept som jag haft med mig ett tag. ingen research eller djupare eftertanke. Bara skriva, skriva, skriva. Och det var rätt kul.

På det projektet kom jag ungefär tjugo sidor sedan avstannade det. Och nu är jag tillbaka på mitt vanliga fantasy-projekt igen. Jag vet inte vad som hände där men jag är glad att jag följde min impuls för det gjorde att jag har energi igen...

... energi till NaNoWriMo!!! Jag ska delta för mitt andra år och jag är taggad och rädd. (Precis som man ska vara.) Så mitt mål inför oktober är att ladda inför 50k på 30 dagar, göra vad jag känner att jag behöver för att ladda upp.

Vilka av er ska vara med? Vill supergärna ha många writing buddies så vi kan peppa varandra!

1 kommentar:

  1. JAG SKA VARA MED (även om jag inte kommer på något att skriva innan dess)! Är vi vänner redan? Fattar inte hur du hinner läsa så mycket? Jag är arbetslös och hinner typ inget? Ju mer tid man har desto mindre hinner man, antar jag

    SvaraRadera