lördag 27 september 2014

Tagg: Taylor Swift Book Tag

Denna roliga, lilla tagg fördes vidare till mig av Nelly (efter att jag praktiskt taget bett henne om det på twitter) - tack! Det hela går ut på att para ihop teman i olika Taylor Swift-sånger med böcker. Let's go!

Ni ska också veta att jag gjorde ett tappert försök att spela in en video av taggen, men det fungerade inte eftersom min inspelnings-device inte ville medverka... Så ni får hålla till godo med bilder denna gång!


 1. We Are Never Ever Getting Back Together - välj en bok eller serie som du var ganska säker på att du älskade men sedan ville göra slut med


Jag älskade Delirium. Jag hade sjukt svårt att komma igenom Pandemonium och njöt inte nämnbart av det. När det sedan blev dags för Rekviem var jag inte så taggad och den lyckades inte höja serien i mina ögon igen. Jag var lite lättad när det hela var slut...

2. Red - välj en röd bok


(Relativt röd.)

3. The Best Day - välj en bok som får dig att känna nostalgi


Vad kan vara mer nostalgiskt än det här? Höstterminen i åttan var denna bokserie mer eller mindre hela min existens. Och det var extremt trevligt.

4. Love Story - välj en bok med förbjuden kärlek


Ash och Megans relation är rätt förbjuden, men det är det ganska många i YA-böcker som är. Kanske kom jag att tänka på dem för att det är höst och jag läste denna serie på hösten förra (förrförra???) året.

5. I Knew You Were Trouble - välj en bok med en "dålig" karaktär som du inte kunna hjälpa att tycka om


Quentin. Jag visste från början att han inte var en direkt genomsympatisk och trevlig karaktär. Men jag kunde inte låta bli att älska honom i alla fall.

6. Innocent - välj en bok som någon spoilade slutade för dig


Jag har bara mig själv att skylla... Tumblr är en farlig plats...

7. - Everything Has Changed - välj en karaktär från en bok som gick igenom en genomgående karaktärsutveckling genom boken eller serien


Juliette. Jag har då aldrig varit med om en större förändring! All cred till Tahareh Mafi som genomförde det så fruktansvärt skickligt.

8. You Belong With Me - välj ditt mest efterlängtade boksläpp


Jag har inte ens läst Dark Triumph än... Men den avslutande delen i trilogin står nog ändå högst upp på listan.

9. Forever and Always - välj ditt favoritbokpar


Personerna i Monstrets dotter. Vill inte säga något mer av rädsla att spoila.

10. Come Back Be Here - välj en bok som du allra helst inte skulle vilja låna ut eftersom du skulle sakna den för mycket


Har faktiskt i tur och ordning haft alla böcker i Divergent-serien utlånade och det överlevde jag. Men jag lånar inte gärna ut böcker i allmänhet... Är så rädd att de ska bli förstörda.

11. Teardrops On My Guitar - välj en bok som du grät mycket till


JAG BER OM URSÄKT FÖR DET FRUKTANSVÄRDA OMSLAGET. Men, i alla fall... tredje och avslutande delen i Den Mörka Materian gråter jag floder till. Herregud...

12. Shake It Off - välj en bok du älskar så mycket att du bara skakar av dig det negativa som sägs om den


Twilight har ju varit en rätt stor fråga i några år så jag behöver inte förklara svårigheten i att behålla sina trevliga minnen av serien. Och Magikerna... Jag vet inte riktigt varför. Jag känner att den är lite kontroversiell och även om jag inte fått någon kommentar om att någon tyckte illa om den känns det som om jag behöver försvara att jag gillar den...


That's it! Jag tyckte detta var jättekul! Och jag vill tagga alla som någonsin har kommit på sig med att högt sjunga Shake It Off när de varit ensamma (I know I have).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar