lördag 13 september 2014

Mini Haul

Jag har ackumulerat några böcker inom loppet av de senaste månaderna men jag har inte visat er dem ännu, vilket är synd... Så nu tänkte jag bara enkelt och smidigt lägga dem allihop på hög så att ni kan få se!


Sätt mig i brand! är ju som känt sista delen och det ska bli så himla kul att få läsa vidare! En väldigt bra trilogi det där.

Drömgångare har jag kastat lystna blickar på ända sedan den kom ut och nu var den på rea på bokus. Dessutom behövde jag komma över 200 kronor för att få ta del av någon rabatt, så då klickade jag hem den också. Och den är så himla fin! Jag oerhört mycket fram emot att få dyka ner i denna tegelsten (vad underligt om man läser det bokstavligt).

Lola and the Boy Next Door. För jag att läste Anna and the French Kiss och den var väldigt bra och mysig. Mysighet tycker jag om. Jag kan för övrigt säga att jag ÄLSKAR de nya omslagen (färgerna är typ gudomliga) men till mitt stora förtret är Anna och Lola inte lika långa. Men de är så fina individuellt att jag nästan inte ens kan vara arg på dem för det.

The Beginning of Everything har jag varit intresserad av ett tag. Det är en comtemporary och eftersom jag långsamt och försiktig försöker ta mig in i den genren tänkte jag att här kanske var ett bra ställe att börja. Jag har hört mycket bra saker om den.

Staden som slutade andas har jag ingen aning om egentligen. Jag såg den på Myrorna och den var i oerhört fint skick och framsidan var så vacker att jag var tvungen att ha den. Den påminner mig lite om The Ocean at the End of the Lane. Lite magisk, lite mystiskt, lite svårbegripligt.


Har ni läst någon av dessa? Åsikter?

9 kommentarer:

  1. Jag har läst Drömgångare och tyckte väldigt mycket om den :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Ignite Me, Anna & Lola, och älskade alla. Är väldigt nyfiken på både Drömgångare och The Beginning of Everything, så jag ser fram emot dina recensioner sen. :) Hoppas du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
  3. Sätt mig i brand är en bra avslutande bok!! :)

    SvaraRadera
  4. Fina böcker!! Sätt mig i brand tyckte jag var väldigt bra! Jag har förresten taggat dig på min blogg: http://fridasbokhylla.blogspot.se/2014/09/the-tbr-tag.html

    SvaraRadera
  5. Lite böcker där som jag är sugen på.

    SvaraRadera
  6. Jag absolut älskar Anna och Lola, precis som Sätt mig i brand. Och The beginning of Everything har jag velat läsa så länge! Håller på med Drömgångare just nu, har läst ca 100 sidor och är redan lite smått kär i den. Hoppas du tycker om böckerna :)

    SvaraRadera
  7. Åh, har precis klickat hem Lola, synd att dem inte matchar då! :/

    SvaraRadera
  8. Läser Anna and the French kiss förtillfället, tycker den är väldigt söt, har inte läst ignite me än, har hittills endast läst shatter me men jag vill läsa unravel me och ignite me inom en nära framtid. Även Lola and the boy next door är på min TBR lista

    SvaraRadera
  9. Jag har läst Anna, Lola & Ignite Me av dessa. Älskar alla tre väldigt mycket!:)

    SvaraRadera