tisdag 16 september 2014

Countdown Survey


Det här är en enkät of sorts och den går ut på att man räknar ner från tio och varje siffra motsvarar en bokrelaterad fråga. Petra taggade mig, vilket var jättekul! Tack!

10 - Books already released on your wishlist

Heir of Fire av Sarah J. Maas
Clockwork Prince av Cassandra Clare
A Dance With Dragons av George R.R. Martin
Shadow and Bone av Leigh Bardugo
Unspoken av Sarah Rees Brennan
Howl's Moving Castle av Diana Wynne Jones
Across the Universe av Beth Revis
Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
The Kiss of Deception av Mary E. Pearson
Legend av Marie Lu

Om ni skulle rekommendera EN av de jag listat, vilket skulle det vara?

9 - Favourite covers





8 - Not yet released books that you can't wait for

Mortal Heart av Robin LaFevers
Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater
Tredje delen i Mystic City-serien som inte har en titel eller ett releasedatum... av Theo Lawrence
Hidden Huntress av Danielle L. Jensen
Lady Midnight av Cassandra Clare

Sen har jag typ inte mer... Jag är dålig på att hålla reda på böcker som ska ges ut.

7 - Auto-buy Authors

Kristin Cashore
Veronica Roth
Tahareh Mafi (kanske)
Philippa Gregory
Cassandra Clare (typ)

Jag har inte så himla många auto-buy authors heller. Jag har författare som jag håller koll på men det är inte en garanti att jag köper deras nya böcker, de måste passa min smak också.

6 - Book Boyfriends

Levi från Fangirl
Brigan från Monstrets dotter
Ash från Iron Fey-serien
Mr Darcy från Pride and Prejudice
Ian från Genom dina ögon
Quentin från Magikerna (Jag tror att jag kommer ha anledning att ångra detta eftersom boken inte är slut än, men jag kan inte låta bli att älska honom lite grand ändå. Trots allt.)

Alltså. Jag är dålig på det här. Jag blir förälskad i alla killar i böckerna men det är bara för att huvudpersonen också blir det! Jag har ju ingen aning om hur jag skulle reagera om jag träffade dem. Svårt.

5 - Books you recommend the most

Fangirl av Rainbow Rowell
Tankeläsaren av Kristin Cashore
Genom dina ögon av Stephenie Meyer
Guldkompassen av Philip Pullman
Divergent av Veronica Roth

4 - Books you thought you'd like but you didn't

Queen of Subtleties av Suzannah Dunn
Gravity av Melissa West
Ljusets dotter av Elisabet Nemert
Jellicoe Road av Melina Marchetta (Jag har fortfarande inte läst ut den...)

3 - Books that made you cry

(Most recently)



2 - Books you never plan on reading

Femtio nyanser av honom av E.L. James (Om inte i studiesyfte.)
Iliaden av Homeros

1 - Favourite genre at the moment

Fantasy in my heart.


Phew, vilken pärs! Det var svårt det där, men kul! Jag skulle gärna vilja se Anna, Lisa och Bella göra denna! Good luck and may the oods be ever in your favor! (Om ni cathed on Doctor Who referensen där får ni gärna kommentera.)

4 kommentarer:

  1. Tack för taggen! :D Oods<333 Du borde läsa Fifty Shades of Grey bara för att ha läst den^^ Det gjorde jag, och jag kan väl erkänna att jag ångrar det^^

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon annan än Legend, men den gillade jag verkligen så tycker du ska satsa på den! :) Och iiih, Switcheds omslag! *-*

    SvaraRadera
  3. Kul att du ville göra den! :) Jag kan faktiskt inte bestämma vilken jag rekommenderar mest, så jag säger både Heir of Fire och Finnikin of the Rock. Och jag fattade referensen!! ;D

    SvaraRadera
  4. Har bara läst en av böckerna, Shadow and Bone, men den rekommenderas i alla fall ;)

    SvaraRadera