söndag 31 augusti 2014

Sammanfattning: Augusti

Augusti 2014

  1. Genom dina ögon av Stephenie Meyer
  2. Freja - Sagan om Valhalla av  Johanne Hildebrandt
  3. Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
  4. Svindlande höjder (den grafiska romanen) av Emily Brontë och John M. Burns
  5. Ankomsten av Shaun Tan
  6. Rör mig inte! av Tahareh Mafi
  7. Falla sönder av Tahareh Mafi
  8. Rädda mig inte! av Tahareh Mafi
  9. Lou! Dagboksdagar av Julien Neel
  10. Lou! Sommarblues av Julien Neel
  11. Lou! Busskyrkogården av Julien Neel
  12. Gökens rop av Robert Galbraith

Första reaktion på detta: MWAAAAAAAAAAAAAH! TOLV BÖCKER! Fem av dem var graphic novels, men ändå! Shit. Det här är ett nytt rekord. Och jag vet att jag sa det förra månaden men nu tror jag att det faktiskt är sant. Jag tror inte att jag kan klara med än tolv böcker på en månad. (Är det en utmaning, Beate?)

Den bästa boken
Ny favorit. Herregud så bra. Läs min recension HÄR.


Och en annan favorit. Hela serien är så bra.


Den största besvikelsen
Jag tyckte inte om den här. Den var fluppig och oepisk och jag kände inget för karaktärerna.


Boken med finast framsida
Jag kunde inte välja. Så ni får tre stycken. Jag älskar Ankomsten för att den passar innehållet så himla bra. (Boken är även fantastisk.) Anna är så himla söt, jag älskar de här nya omslagen! Och färgerna på Gökens rop är väldigt vackra.



Allmänt
Tack vare lugnt på jobbet kunde jag läsa alla tre volymer av Lou! i ett svep. Sådant jag kan inte räkna med att det ska ske varje månad, men det var onekligen trevligt. Jag tror som sagt inte att jag kommer kunna överträffa antalet böcker nästa månad. Kvaliteten var relativt hög tycker jag också. En väldigt, väldigt lyckad läsmånad, nytt jobb till trots!

Inför nästa månad
Jag har beställt Sätt mig i brand av Tahareh Mafi som jag definitivt kommer läsa i september. Sedan får vi se vad jag tar tag i, jag har inga specifika planer.

Skrivandet
Om det är något som verkligen har fått stryka med i nytt-jobb-cyklonen har det definitivt varit mitt skrivande... Jag har inte haft energi nog att skapa någonting själv utan bara kunnat konsumera andras verk. Det är inte säkert att detta kommer ändra på sig, men jag kommer göra mitt bästa (men inte dräpa mig själv) för att kila in lite skrivande emellan allting annat som pågår.

5 kommentarer:

  1. Visst är Rör mig inte serien sååå bra? Det är verkligen en spännande men ändå mysbok. Jag är verkligen Team Warner all the way :P

    SvaraRadera
  2. Håller med Frida, den serien är så himla BRA!! Älskar den! <3
    Hittade precis Gökens Rop via secondhand och är så förväntansfull på att läsa den! :D

    SvaraRadera
  3. Shit vad mycket du har hunnit läsa i augusti! Bäst att vi inte pratar om hur lite jag har hunnit med^^ Jag är så glad över att du har läst såå många av mina favoritböcker den här månaden! Anna är ju bara bland det bästa som finns, detsamma gäller Ankomsten. Sedan älskar jag ju också Lou-böckerna! :)

    Ska du på Bokmässan i år förresten? :) Jag vill träffa dig igen!

    SvaraRadera
  4. Håller med om att Genom dina ögon och Rör mig inte är så bra! Jag måste bara fråga, vad betyder flupig? Haha, har aldrig hört det ordet innan ;) Och grattis till det nya jobbet förresten, har nog glömt att säga det :)

    SvaraRadera
  5. Du har ju hunnit läsa riktigt mycket i augusti.

    SvaraRadera