torsdag 21 augusti 2014

Nu ska jag berätta hur det ligger till

Jag har varit väldigt frånvarande här på bloggen och det av den enkla anledningen att jag knappt har tid (och när jag har det orkar jag inte producera någonting).

Som jag berättade för fleeeeeeeeeeera månader sedan så har jag ett timvikariat på mitt stadsbibliotek. Detta har nu expanderat och jag är (från och med igår) även ansvarig för en biblioteksfilial som ligger i en av byarna i närheten av staden där jag bor! En filial är som ett minibibliotek och jag ska göra allt som huvudbiblioteket inne i stan gör, fast i mindre skala.

Detta är sjukt exciting och lite läskigt eftersom det bara är en i personalen per filial och det är ju då JAG!


Filialjobbet är på halvtid och kommer vara i ungefär tre månader. Samtidigt som jag har detta så har jag även två (eller tre, beroende hur man ser på saken) andra jobb som tar upp min tid och energi... Jag är glad över att ha fått så mycket jobbmöjligheter direkt efter studenten men det gör ju också att jag kommer ha svårt att prioritera att skriva inlägg här så ofta som jag vill...

Så då vet ni vad som pågår i mitt liv!

Hoppas ni har det awesome vart ni än befinner er just nu!

5 kommentarer:

  1. Grattis till jobben! Superkul att du fått så mycket direkt efter studenten. :D

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Grattis! :D

    SvaraRadera
  3. Du har ju världens bästa ursäkt för att inte blogga ju! Vet inte om jag ens skulle vilja blogga om jag jobbade på ett bibliotek! :P
    En sak som jag är nyfiken på bara: hur lyckades du få ett jobb på ett bibliotek? Måste man typ inte ha någon utbildning för det eller något? Är väldigt glad för din skull, men skulle vilja hur du lyckades få jobbet så att jag kan göra likadant! :D :P

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt! Stort grattis till dig!! :)

    SvaraRadera