lördag 2 augusti 2014

Känner ni peppen?

Detta är ett inlägg om min Närcon-experience! Jag och tre av mina lovely friends tog bilen ner till Linköping på onsdagen, en dag innan konventet började. Det tog runt sex timmar, inklusive matpaus och byte av förare. Vi sjöng och hade det allmänt supermysigt i bilen, det var nästan att det var det bästa på hela resan.


På torsdagen cosplayade mina lovely vänner, här är några bilder på dem.

The fierce Leela från Doctor Who.

Female Tenth Doctor och en medeltidskvinna.
Och såhär fancy var jag.

Sedan var några av oss på en Superwholock-panel, vilket var totally fantastic! Där fanns karaktärer från serierna som svarade på frågor in character. Det var bland det roligaste som hände på konventet enligt mig!


Efter det var det Doctor Who meet up vilket var lite kaosartat men hur kul som helst. Nördar överallt!


Jag har på mig en hemmagjord fez.

Sedan gick det hela ut på att man skulle gå runt och titta och göra olika grejer. Det fanns inte megamycket som intresserade mig och jag var i allmänhet rätt lost eftersom allting kretsade kring manga och anime vilket jag har ungefär noll koll på, även om jag gjort mitt bästa för att läsa mig the basics innan jag åkte. Här är i alla fall lite random bilder jag tog som kanske fångar känslan när man gick runt på området.



Här är mer cosplays från mina lovely vänner!

Amy Pond!
Kyoko!
Koneko!

Sammanfattningsvis var det en jätterolig upplevelse! Jag uppskattar nördgheten så himla mycket, även om jag inte alltid förstod vart den cosplayen kom ifrån eller vad man menade med det skämtet. Antingen så läser jag på ännu mer så jag förstår till nästa år eller så ser jag mig om efter ett konvent som är mer inriktad på mina typer av nördigheter...

Var någon av er där? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar