tisdag 15 juli 2014

Sammanfattning Läs-a-lot sommar 2014

Det blev inte mycket läst. Jag säger det på en gång så inte några förväntningar hinner uppstå. Faktum är att jag bara läste ut en enda bok den veckan och det var...


Jag lyssnade på Coraline medan jag jobbade och det var en yttrest trevlig upplevelse. Det var Neil Gaiman som var uppläsaren och det var väldigt fantastiskt att få höra historien från författaren själv. Jag gav boken 9/10 poäng, och mycket tror jag handlade om att jag fick den uppläst, Neils röst är helt underbart trevlig. Handlingen är också fantasifull och dialogen extraordinär.

Egentligen blev jag intresserad av herr Gaiman för att han har skrivit mitt favoritavsnitt av Doctor Who (The Doctor's Wife), men efter Coraline är jag nu mycket sugen på att fortsätta läsa hans andra verk. Troligtvis The Graveyard Book eller The Ocean at the End of the Lane. Har ni några preferenser?

När denna ljudbok tog slut fortsatte jag med en annan, nämligen...


Jag har bara en och en halv cd kvar (dvs säga runt en och en halv timme). Jag valde att lyssna på denna eftersom jag har den fysiska kopian redan men jag aldrig kommit mig för att plocka upp den. Den är ju faktiskt väldigt bra! Den handlar om en författare (och det tycker jag mycket om) men hon är typ den drygaste personen som jag någonsin läst om (vilket är mindre trevligt). Den börjar bli utdragen nu mot slutet men den är bra.

Jag har också fortsatt läsa The Hobbit men ärligt talat finner jag den väldigt seg och ointressant. Det är bara runt 50 sidor kvar och jag planerar att bara plöja igenom den så jag blir klar någon gång... Det finns mycket mer intressanta saker som pockar på min uppmärksamhet!

Det blev inte så himla mycket läs-a-lot-stämning för min del, jag har lyssnat på ljudböcker på jobbet och när jag kommit hem har jag inte känt mig motiverad alls. Nåja, hoppas ni andra fick mycket bra läsning gjord!

2 kommentarer:

  1. Blev jättesugen på att läsa om Coraline nu bara för det! Och då lyssna på den istället. Gaiman har ju en fantastisk berättar röst :D The Ocean-boken av Gaiman är helt fantastisk och påminner väldigt mycket om Coraline. Så tycker definitivt du ska prova den då :D Min läs-a-lot blev inte heller som jag trott. Fick tre böcker läsa i alla fall men mitt i veckan hamnade jag i en rejäl reading-slump. Så du är inte ensam i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. The Ocean at the End of the Lane tyckte jag var fantastisk. Gaiman är duktig på allåldersböcker (The Graveyard Book är också riktigt bra) men det kändes bara så fint att äntligen läsa något som var riktat till äldre igen. Annars är hans lite äldre roman Neverwhere också en av mina favoriter.

    SvaraRadera