onsdag 2 juli 2014

Sammanfattning: Juni

Månaden då jag tog studenten, blev megaförkyld i två veckor och började sommarjobba. Ni kan ju förstå att det har inverkan på antalet böcker jag hann med ...

Juni 2013

  1. City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
  2. Fangirl av Rainbow Rowell
  3. Dreams of Gods and Monsters av Laini Taylor

De bästa böckerna
ALLA! Tiopoängare alla tre.








Boken med finast framsida
It's a tie (inte slips alltså) mellan Dreams of Gods and Monsters och Fangirl.

Allmänt
Som jag nämnde där uppe har det varit en ganska hektisk månad så det har inte blivit så mycket kreativt gjort faktiskt. Men det är helt okej.

Inför nästa månad
Jag får läsa ut tre böcker till innan jag gör den där contemporary-bokbeställningen, och de tre jag tänker sikta på är The Empire Striketh Back (för den är kort), The Hobbit (för den är redan påbörjad, fast på svenska och i ljudboksform) samt Stolen Songbird (för jag hoppas att jag kommer älska den). Men detta kan såklart ändra sig under resans gång.

Skrivandet
Det sista skrivmålet jag hade var att ha in all information som jag samlat på mig i datorn, vilket jag har gjort. Utöver det har jag hunnit skriva 19 284 ord, vilket i detta fall motsvarar 42 sidor. Och det är bra. Jag är nöjd över kvantiteten men inte så säker på kvaliteten... Jag är väldigt osäker på om jag skriver historien i rätt form.

Denna månads skrivmål blir att experimentera lite med utförandet (ha en annan ton, byta tempus, berättarperspektiv och pronomen). Jag tvekar för att fortsätta längre när saker och ting känns så skakigt för tillfället, jag vill bli mer säker på min sak innan jag plöjer vidare.


Har ni läst några bra böcker i juni eller gjort något annat roligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar