torsdag 31 juli 2014

Sammanfattning: Juli

Juli 2014

  1. The Empire Striketh Back av Ian Doescher
  2. Coraline av Neil Gaiman
  3. Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson
  4. The Hobbit av J.R.R. Tolkien
  5. Sense and Sensibility av Jane Austen
  6. Four: A Divergent Story Collection av Veronica Roth
  7. Stolen Songbird av Danielle Jensen
Den bästa boken
Oj. Svårt. Four var typ i en klass för sig, Coraline var väldigt enjoyable, men om man bortser från dem så var Stolen Songbird något av en ny favorit!


Den största besvikelsen
Tyvärr blev inte min första Tolkien-bok den uppenbarelse jag hade hoppats på. Jag blev inte alls engagerad i karaktärerna och skrivspråket tråkade ut mig efter ett tag...


Boken med finast framsida
The Hobbit är väldigt fin, men jag känner inte att den är värd detta omnämnande... Four är däremot väldigt attraktiv (hehe), och den är även ännu finare i verkligheten!


Allmänt
OH MY GOD, 7 böcker! Det är typ jättemegarekord för min del. Jag är supernöjd. Detta kommer jag med största säkerhet inte kunna slå i år. Dessutom var det hög standard på böckerna, vilket var ännu lite trevligare.

Inför nästa månad
Jag har några godbitar jag skulle vilja sätta tänderna i (oj oj oj, vilka klyschor) och det ser jag fram emot. Läslusten är på topp! Dessutom kommer jag göra en liten bokbeställning eftersom jag varit duktig och läst ut fyra böcker (vilket var vad jag lovade).

Skrivandet
Detta har inte varit så framgångsrikt denna månad måste jag erkänna. Jag skulle experimentera lite med formatet på boken jag skriver nu och det har jag bara gjort ytterst lite så jag är i princip kvar på samma punkt.

Jag är faktiskt rätt okej med att det går trögt med skrivandet nu, jag har ju läst så mycket! Det går i vågor det där... Men om jag ska välja ett nytt mål för augusti blir det att försöka vara lite spontan och göra något oväntat i manuset. Jag har hela grejen i princip utmejslad och nu vill jag kolla om det blir mer intressant om jag improviserar lite.

1 kommentar:

  1. Svar: Jag tycker nog att The Name of the Wind var snäppet bättre! Mycket för att det kan ha varit den mest välskrivna bok jag läst, och för att jag älskade Kvothe. Men The Final Empire var även den otroligt bra, så det är svårt att jämföra! :D

    SvaraRadera